RSS

Packade upp spelaren

21 Okt

i lugn och ro och skulle ta fram fjärrkontrollen som är ett måste för att byta spellista, men inte fanken låg den där inte! Zumbamusik kan ju vara sprittande men… Eh… inte bra… börjar om 5 min.. ingen AUX-kabel fanns i deras mediaskåp men en trådlös mygga så jag startade spotify – som givetvis inte hade inloggningen per automatik så jag fick skaffa nytt. Lade mobilen på mikrofonen så det gick hjälpligt. Bara 4 st från en våning med denna gången så det gick bra ändå. Platta i bôtt och iväg till Välsviken och Elgiganten. Flög in och hittade en AUX-kabel men tyckte att 150 spänn var overkill då jag har, typ, 10 st här hemma. Hoppade på en stackar säljare som såg alldeles försträckt ut när jag frågade om han hade en mer prisvärd variant och si, det hade han, 75 kr tack och hej. Swish till jobbet och få undan lite och in med lunchen och swosh iväg och jag hade hunnit fixa ett USB-minne via Dropbox men även detta behövde jag fjärren till då den skall byta folder och ha sig. Så det fick bli mobilen igen. Funkade hjälpligt och de flesta låtarna har jag ju plockat från Spotify så jag hittade det mesta men några blev det andra versioner på.

Lite stressande att inte ha den till hands och mamma hittade den inte här hemma när jag skrev och frågade. Har dock en förmåga ibland att se var saker ligger och jag fick upp den svarta ställningen jag har här vid bordet så jag frågade mamma om den låg där och jodda. Så nu är den åter på plats.

For in en sväng på Blomsterlandet och köpte lite grejer jag skall montera i ”tavlan” – det blir helgens projekt. Floristen kommer så jag får se om jag skall be om help eller göra själv 🙂

Sista sittningen fick besök av anhöriga. En make till en av de boende lägger sina besök tills min tid så han får vara med och sjunga. Rart tycker jag.

Tebax till Välsviken och ICA så nu jädrar har jag bunkrat 🙂

Mamma fort till Hagforstrakten då det var infoträff för Bygdegårdsdistriktet. Syrran och ungarna for till stan då Lilla E skall dansa så jag fick äran att passa lillbäbis. Han ligger mest och sover så det är föga betungande. Dock har han varit väldigt kelig här men nu så får jag sitta ifred 🙂

Skönt att det är torsdag i morgon, skall vara på jobbet hela dagen är planen varit lite hackat och malet denna veckan.

Bakat vaniljkex då det gått åt en hel de. Kör med lite kardemumma i numera – mums!

Nu – TVsoffan. Svejs!

PS. Vad jag kan se nu så fungerar mallen igen. DS

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 oktober, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
