RSS

Lugnet har lagt sig

28 Okt

Igår åkte Västeråsgänget hem och hej så tom här blev.

Varit en rotig dag på jobbet och då jag bara är där 4 h på onsdagarna och flänger fram och tillbaka mellan administrationen och RGRM-passen så blir det varken hackat eller malet känns det som.

Nu har jag i alla fall haft de sista passen med de äldreboenden som varit inbokade. Första gänget var på hugget men de två övriga var trötta idag och lite oroliga. Varit lite för mycket det här med att hinna med och åka som en skottspole. Har 3 musikcaféer kvar men det är en gång per ställe så det är inga problem.

Jösses… pappa sa alltid att jag nyser 8-11 ggr när jag kommer igång, tappade räkningen här men jag är nog upp i över 11.. men nu verkar det ha gett sig. Snôrvlig i snoken, tog rödvin till maten så det var nog det som triggade.

Jobbade undan lite när jag kom hem så det blev en extra timme idag.

ÄNTLIGEN är vi online med fiber och IP-telefoni. Tekniker var här och mojjade och kopplade upp sig via sin dator i fiberboxen så det var väl något tekniskt på tråden och inte i vår utrustning. Så nu är vi kontaktbara via fasta telefonen igen.

Punka på ena vinterdäcket så det får åka ner till däck-doktorn i storbyn. De är 5 år gamla så vi får väl se vad han tycker. En säsong till borde de fungera. Men det är ju bra om de håller trycket liksom. Jan upptäkte att ena muttern -eller om det var bulten – var borta på ena däcket nu så jag lånar mammas bil resten av veckan. Hon är vintersulad. Bra att vi har två bilar.

Fick besked från f-bolaget och de vidhåller markfukt. Nu skall vi ta hit Anticimex så de får fastslå om det är hussvamp eller inte samt om det är spritt under hela kåken, men jag kan nog säga ganska säkert att det är det som orsakat läskiga dammet… men det går att sanera även om det inte är det lättaste. Mina saker skall i alla fall åtgärdas och det borde de stå för, jag hyr ju av mamma och har mitt lösöre försäkrat. Som jag läste det så är den lilla svampuslingen smart och kan dra till sig och tillverka fukt! Kan ge mig f*n på att den orsakat fukten – vi är inte klara med F-bolaget än inte! De har klausul för hussvamp men det är så nytt och inget de gått ut med så det vet nog knappt om det själva 🙂 Men nog f*n känns det skit. Men nu får Anticimex kolla upp så vi vet vad vi har att brottas med.

Nä nu skall jag landa framför TVn. Halv 8 hos mig, Bônnera och Grey’s  – så får det bli innan det är natti natti. //Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 oktober, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
