RSS

11497 steg

31 Okt

står räknaren på nu så här har det knatas på bra idag. Två kortare promenader ingår, dels med mamma, sys och hunden på fm och sedan en sväng runt i storbyn när jag väntade på att få vintersulorna på bilen, men mest är det fram å tebax mellan huset och uthusen och på nedervåningen för oj vad jag har röjt och plockat idag. Riktigt riktigt nöjd med dagen och galen mör i knän och fötter 🙂 Förrådet är organiserat och omflyttat på hyllorna, lär inte hitta nå’t första tiden 🙂 Fått alla jäkla magasin ett steg närmare bagaget på bilen, nämligen norra altanen. Skall lasta i alla på måndag när jag kommer hem. Har med mig ljudanläggning mm på måndag så jag har inte plats med tidningsskräpet då. Arkiverat bokföringen från 2004-2008 för bygdegården så det blev någon hyllmeter och en hög med pärmar lediga. Behövligt kan vi väl säga. Sedan alla gamla modem… TV-boxar som inte används… vet inte hur många batterier jag plockat ur dosor och annat. Jädrar vad man sparar på grejer.. men nu har ju TV-apparaterna inbyggda grejer och vi har digitalbox per abonnemang och fiber och IP-telefoni så nu har jag några analoga telefoner över. Min kära röda kobra jag fick när jag fyllde 40 t ex, har inte luskat ut hur jag skall få den att fungera med digitaldosan. Får höra med Bahnhof om det kan lösas. Analoga och digitala grejer kan ju hicka i kommunikationen som bekant.

Lilla E går runt med kompisen och säger bus eller godis, övriga i Vita Huset var här och åt redan 1730 då Smulan skulle på fest. Så det blev en tidig kväll det här. Så mycket bättre och Downton Abbey står på schemat. Tar nog tidig kväll, sov som en kratta inatt.

Hoppas att du är nöjd med din lördag.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 31 oktober, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “11497 steg

  1. Znogge

    1 november, 2015 at 12:59

    Det var verkligen bra marscherat av dig 😀

    Kram

     
    • Suttecity

      1 november, 2015 at 13:14

      Känns i skankorna idag… 🙂

       

Kommentera

 
