RSS

Nu skall alla tidningar bort

01 Nov

De har travats upp på norra altanen så får jag packa bilen i morgon när jag kommer hem för i morgon har jag ljudanläggning och annat med mig då jag skall ha musikcafé på eftermiddagen. Gått igenom ett 40-tal gamla Gör så här som jag prenumererade på mellan 2002-2005 som var ”bra att ha” men nu är allt genombläddrat och jag rev väl ut några sidor och klippte ut några bra tips. Man vet aldrig när piff och fix-tarmen vaknar igen. Vore najs att ha någon snickarkunnig i sin närhet som gladeligen kunde förverkliga mina idéer. Uhuu vad snyggt det skulle vara här hemma och i trädgården 🙂 Misstänker dock skarpt att det kommer stanna vid idéer men som sagt, man vet aldrig när f*n vaknar till liv och jag gör grejerna själv.

Löven har sopats upp så gott det går i höga gräset med aggregatet och mamma krattade fram från buskarna så jag kunde få med det mesta. Klippte en del av slänten samt platån – jädrans vad högt gräset är… klipparna onkade på och det hördes att det var tungsklippt även om klippbordet var på 5. Hade sopaggregatet kopplat för annars hade det blivit höskörd. Blev totalt 5 fulla lass med löv och gräs och jag höll på att få hjärtat i halsgropen ett par gånger då jag inte kom varken upp eller ner på ett par ställen i slänten då det slirade och att baka med aggregatkärran är inte tillrådigt så jag gav tusan i att klippa allt, såg för jäkligt ut men så kom Jan och klippte klart. Det tackar vi för. Så nu går det att gå upp till friggan utan att snubbla på höga gräset. Känner mig nöjd. Härligt väder också då solen kisade farm i dimmolnen. Runt 10-11 grader – inget att klaga på. Vi tog även en stavtur med syrran och Amigo så det blev runt 5000 steg i den promenixen och det har blivit runt 9400 steg so far. Känns riktigt bra med stegräknare. Man inser hur uschligt lite man rör sig när man sitter på ändan som administratör. Visst gör det mer när man står men det blir inte många steg inte och då parkerar jag en bit från kontoret så jag skall få lite mer. En promenad på 20 min gör verkligen mycket för stegsamlingen per dag. Skall försöka ha minimum 5000 steg – det blir ju betyydligt mindre när man bara har ett pass i veckan. Tänk när det var 3-4 gånger då höll man vikten lätt, stor skillnad kan jag säga.

Nu vill jag säga en sak. Älgflugor/älglöss vem fasen kom på att den arten var behövlig för jordelivet????? Uppenbarligen är jag väldans läcker att landa på för nu är det tredje promenaden som jag fått påhälsningen. Känner att det fischlar i nacken och på halsen och försöker få bort men inte fanken. Tog till naglarna och rev till slut för jag misstänkte att det var en sån där uschling och jodå, den släppte men satte sig på blusen och det är fan i mig nästan omöjligt att få loss dem men till slut så hamnade den på bordet och processen gjordes kort. Fick en med mig när jag ute och gick för ett par onsdagar sedan innan RGRM-passet och när jag satt där och sjöng med dem kände jag att det killade och fick för mig först att det var en spindel så jag fick stålsätta mig big time för att inte resa mig upp och göra en hysteriskt hoppande panikövning… 🙂 men jag rev väl till i farten så det försvann. Blä vad läbbigt det är. Hatar när det kryper på mig.

Bar upp karmstolarna – de fick inte plats på trapphissen – och körde sedan upp pallarna till fåtöljerna som vi har på altanen och det tunga mosaikbordet till övervåningen och tog med Wii-spelet upp till övervåningen så får kidsen härja där med spelen framöver och framförallt på jul.

Det har varit en härlig helg och jag har fått mycket gjort även om jag behöver en helg till för att komma ikapp med kontoret. Hoppas på tidiga kvällar till veckan så skall det nog bli bra. Verkar bli en fin dag i morgon också, hoppas kunna njuta lite av solen. Åker nog hem efter caféet så då blir det hemfärd vid 15. Svejs på er!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 1 november, 2015 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Nu skall alla tidningar bort

  1. Jag

    2 november, 2015 at 11:11

    De där älgfluglössen, var kom de plötsligt ifrån? Jag har aldrig tidigare råkat ut för dem, men i veckan som var dök en på mig och bet mig i nacken. Det var bland det äckligaste jag har sett. Usch och fy! Tydligen vet man inte om de har någon smitta med sig…

     
    • Suttecity

      2 november, 2015 at 11:16

      Nä läbbiga är de!! Men som tur är är vi inte ”värdar” men de bits så det räcker till. Blä.

       
      • Jag

        2 november, 2015 at 11:17

        Nä, men tydligen kan de plöja ner i hårbotten och sätta sig fast där eller till och med lägga larver i folks ögon har jag läst.

         
      • Suttecity

        2 november, 2015 at 12:02

        Usch! Måste vara extremläge..

         

Kommentera

 
