RSS

Ny leveransdag

07 Nov

blir måndag vad gäller fönstren. Han ringde idag och de hinner inte under helgen då andra jobb låg före. Men på måndag morgon dyker de upp. Äckelväder idag så det gjorde nog inget, regnade sånt där fint flajs hela fm och blåste så man riktigt såg de blöta gardinerna. Men det gav sig och låg på runt 11 grader och solen kämpade för att få bort dimmolnen men det lyckades inte riktigt. En stavpromenix med mamma hanns det med. Pysslat med lite av varje. Tömt dammsugarpåsarna på de små maskinerna, dä va behövli’t.. jädrans vilket drag det blev 🙂 En dag med diverse helt enkelt. Men då man gick och väntade på dem innan lunch och samtalet kom så drog jag inte igång några större projekt.

Igår var det välfyllt golv på Zumban och en go stämning. For ut till Skoghall då mamma skulle äta med klasskompisarna och jag hämtade en sallad på pizzerian och tog med upp och käkade lunch och bytte om hos Biggan. Så glada vi blev av att få träffas ♥ älskar henne som en mormor helt enkelt. SÅ tacksam att hon finns och jag skäms att jag inte hälsar på oftare. Nu hade vi inte setts sedan mamma fyllde i augusti. Bearbetar henne inför jul så att hon inte stannar hemma, för hon vill inte vara till besvär, gud bevars. Sa till henne att hon är mer till besvär om hon stannar hemma i lägenheten 🙂 Men är hon inte i form är det ju inte så roligt sa hon. Jo jag vet sa jag men om du bara orkar åka upp med bilen så löser sig resten. Trapphiss finns och man gör som man vill här på jul. Vill man vila gör man det och umgås om man känner för det.

Hade tid för akupunktur kl 14 och det är ett härligt ställe att gå till och så får man prata av sig då hon även har den utbildningen då det liksom hör ihop. Det är otroligt skönt att få boosten av nålarna för det laddar liksom upp energierna det känns efter ett par timmar. Hon kan sina saker och vet vilka punkter som behöver lite extra. Somnade till en kvart så man var lite gott mosig när man skulle åka hem men energin pockade på allt eftersom.

I morgon blir det till att fixa inför grabbarnas boende. De får själva avgöra vart de vill sova, men jag vill städa av stugan lite mer, får vädra och ta med en golvfläkt så jag orkar vara där. Alla känner väl inte av det men då jag har min damm- och kvalsterallergi så är det inte ultimat. Men jag tänkte ta monstermaskinen med vattentanken så åker det nog med en hel del i luften också. Om bara Anticimex kunde masa sig hit och ser över det hela så kan jag spänna byggplast för dörren och stänga igen. Nåja, det blir när det blir. Nu vankas det ”Så mycket bättre” och ”Downdon abbey” – lagom underhållning en lördagskväll för denna festprissan 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 7 november, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Ny leveransdag

  1. Znogge

    8 november, 2015 at 14:58

    Hoppas du lyckas övertala henne för när man väl kommer iväg brukar det bli riktigt trevligt. Men visst, man ska orka också. Lite av en balansgång…

    Kram

     
    • Suttecity

      8 november, 2015 at 18:23

      Man får vara liiite tuff ibland när det kan bli lite bekvämt och stanna hemma. Hon är alltid så rädd att vara till besvär.

       

Kommentera

 
