RSS

Bläväder

16 Nov

och jag konstaterade att jag blivit attans mycket bättre i ögonen på ett år. Hade inte klarat detta blöta reflexgivande elände som var idag när jag for hem vid 17-tiden. För ett år sedan satt jag ju med solglasögon på när jag mötte trafiken. Gott att något rätat upp sig även om jag ser crap på vänsterögat då ärrbildningen gör toksyn.

Inte nog med att TV-transmittern som fixar bild till TVn i mitt rum från hallboxen bara lade av i lördags, tror ni att klockradions larm drog igång i morse även om pluppen var tänd?? Icke. Kikade på klockan vid 03-tiden och plötsligt skramlade reservklockan igång så jag höll på att få hjärtsnôrp (hatar det där larmet) så det blev ett raskt uppvaknande och 45 min senare upp än planerat. Jag hatar att stressa men nu gick det undan. Tror vi att det var en räddhågsen medtrafikant som behagade lusa fram i 60-70 km större delen av resvägen in till stan?? Jodda. Men jag var på plats 3 min för sent så det gick bra ändå. Men nog fanken är det typiskt??

Vid 14:30 var det dags att ge sig ut i det onajsiga vädret. Blåste småspik inne på området och äckelregn som man blir dretblöt av. Kl 15 var det dags att träffa mannen som skall vara vik för kantorn på fredag. Lite rörig herre så det kändes väldigt bra att få träffa honom innan så han fick lite hum om hur jag vill ha det. Får bli en tidig träff med honom på fredag så jag får höra hur han har tränat så jag vet om jag skall vara på tå mer än vanligt när det gäller att följa eller sjunga eget spår och låta dem försöka hitta rätt 🙂 Vi var i Betlehemskyrkan och där har jag inte varit sedan jag gick i mellanstadiet. Det är ju så härligt att få sjunga i kyrkan. Älskar akustiken.

När vi var klara gick jag kvarteret bort till frissan så nu är frisyren återställd från pälsmösse-läget som blivit de senaste dagarna. Lite slingor skall i också men det får bli en annan dag.

I morgon är det akupunktur och kiropraktorn som gäller. Längtar! Behöver påfyllning och lite justering. Spännande att se hur det har hållit sig, men det är lite spragg som behöver lossas. Speciellt högeraxeln.

Nu får det bli TV. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 16 november, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
