RSS

Något mör

17 Nov

efter dagens behandling hos kiropraktorn men oj vilken skillnad det är. Ett par dagar för musklerna att hämta upp sig så är man igång. Det satt inte alls lika illa som förra gången men han går ju från kota 1 ner till svanskotan och benen blev lika långa igen. Fick bort det onda i axeln och det mesta av mina problem kommer från nacken. Det hakar upp sig och då kompenserar man. Så onda tummen är också från nacken. Även nålarna gjorde susen idag, det kändes i hela kroppen att det började röra på sig. Båda är nöjda med mig. Så nu är det några veckors vila till nästa omgång.

På väg hem for jag till Jula och där är det inga problem att göra av med pengar 🙂 En ny julgran till flaggstången och en massa annat följde med hem. Även nya lampskärmar till mammas gamla alabasterlampfötter som mormor och morfar köpte till henne för evigheter sedan och mormor sydde stora lampskärmar till. de har gjort sitt sedan länge och fötterna har legat inne på vindsgarderoben. Men då vi var i behov av pinnlampor så fick de nya mindre skärmar och pryder nu treluftarna i stora rummet och på pappas gamla rum. Riktigt riktigt nöjd. Köpte en till den gamla lampfoten men det fanns ingen skruvring på den gamla så jag har köpt så får jag se om morbrodern kan helpa 🙂 Vita krokar till fönstren är också inköpta. Blir snyggt till de vita fönstersmygarna.

En sväng in på ICA också när jag ändå var där och såå skönt att handla innan stressade massan anländer. Kändes dock som om klockan var runt 20-tiden på kvällen trots att den inte ens slagit 16 så det blir en lång kväll det här.

I morgon är det sista RGRM-passet på trygghetsboendet mormor och morfar hade lägenhet. Hoppas att gänget jag tränade med där i början kommer med. Sedan har jag alltså gjort 30 pass in alles. Det skall bli skönt när det är klart. Hade jag inte haft adminuppdraget hade det varit kanon att åka runt men nu har det stressat mer än det har gett, även om jag verkligen gillar att jobba med de gamla.

Om det var halt i morse?? Skoja inte. Smög ner sista biten men höll på att inte få stopp på bilen vid riksvägen. Men efter storbyn blev det blött från bilarna och då känns det lite tryggare.

Nu vankas mat. Ha en fin kväll!

 
1 kommentar

Publicerat av på 17 november, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Något mör

  1. Znogge

    17 november, 2015 at 20:10

    Så halkan har redan slagit till hos er. Ja, då gäller det att vara lätt på foten. Här har vi 11 grader i kväll så än är sommarskorna på. Men om två veckor är det dags för byte för man vet aldrig när det kommer en köldknäpp.

    Kram

     

Kommentera

 
