RSS

Avslutning

18 Nov

var det idag för mitt RGRM-projekt med ABF och kommunen och det var musikcafé på Servicehuset där mormor och morfar bodde och jag har varit där och jobbat med ett gäng från vårdboendet som ligger i anslutning och det var så roligt att 6 st av kärntroppen kom ner och de kände igen mig, eller säkerligen mest mina röda och blå handskar, men det syntes i blicken att det var igenkänning. Gick runt och pratade med gästerna och när det hörde vart jag bor så blev det fart på flera av dem. Det var släktingar och bekanta om vart annat och jag kunde nog ha pratat länge och väl om tiden hade funnits. Älskar att sitta och lyssna på deras berättelser. Jag körde mitt pass och hoppsan hejsan vad varmt det blev 🙂 De var med och sjöng och gjorde rörelser. Berättade mellan några låtar om morfar och hans musikintresse och hur mycket han har betytt samt att berättade att han och mormor bodde i nr 16 i mitten av 90-talet. Det jag berättar nu får ni själva välja att tro på eller inte, jag låter var och en ha sin egen åsikt, så länge jag får ha min och jag får stå för vad jag själv upplever.  När jag var klar kom en kvinna fram och frågade vad de hette då hon jobbat där i över 20 år med start 1985 och jag sa morfars namn och då blev hon jätteglad och det visade sig att de tippade på hästar tillsammans – typiskt morfar 🙂 ♥ När hon sa det så fick jag gåshud från nacken och ner över hela baksidan och jag riktigt kände vad glad han var och så här är det för mig, är de sanningar eller ”besök” av nära och kära så får jag gåshud som bekräftelse. Sedan sa hon mormors namn och att de hade bott på Karmgatan innan de kom dit så det var inte mycket att ta fel på utan hon verkligen mindes dem. Så det var en fint bevis på att han är med. Han har kommit fram i readings också så jag vet att jag har honom med mig. Alltid varit morfars tôs och det fortsätter vad det verkar ♥ Har känt av honom de gånger jag varit där och tränat också så det är tryggt och bra att veta att de finns där när man behöver och de vill väl även när de inte är kvar här i fysiska världen.

När jag ändå är inne på ämnet så hade tur igår för jag slog en titt på TV-guideappen och det visade sig att Long Island Medium började för säsongen så det var bänkat här under en timme. Hon är ju för go och vådligt skicklig och framförallt kärleksfull i sin ”förmedling”.

Dagen i övrigt bestod av administerande och jag for hem tog jag svängen förbi Rusta men det blev inte så mycket inköpt. Stillade mig lite 🙂

Har hårbollen här ikväll då Lilla E är och dansar i stan och syrran är på pyssel i storbyn. Mormor är chaufför till lilla E till och från storbyn så vi slapp köra in till stan då hon samåker med annan förälder. Smidigt med att dela på gångerna.

Sista administrationsdagen i morgon för veckan. Sedan blir det sång och Zumba Gold på fredag.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 november, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
