RSS

Det gick i ett idag

20 Nov

och jag inledde dagen med att släppa av mamma inne i stan och for vidare till kyrkan för att träna en gång till med kantorn innan begravningen. Lite oro i magen hade jag för ja… vi kan väl säga att skall det kännas tryggt att sjunga så vill man känna sig bekväm med den som kompar. Denna gång kändes det inte så och det var i o f inte en ordinarie kantor men ändå. Inte den nya stammen som kan kompa en fritt från enbart ackord utan han behövde noter och inte tyckte jag att han lyssnade på vad jag sa. Men jag har stark röst och tänkte att jag sjunger på så får det bli som det blir med kompet. You raise me up och Sammarkand blev det denna gång. Trevlig präst och kyrkvärd som kom upp och hälsade när vi tränat igenom och jag fick beröm för sånginsatsen. Sedan var det bara att vänta tills det var dags. En otroligt fin kyrka med vackra fönstermålningar
Gms kyrka Tror att sången gick bra, kändes så även om jag inte fick det som jag ville riktigt men familjen var nöjd och då är jag nöjd. Kramade hejdå och for tillbaka till Karlstad.

Mötte upp mamma i Mitt i City och vi helghandlade och klockan sprang iväg så vi for till Seniorernas Hus och hade tur att det fanns soppa och smörgås kvar så vi tog en sen lunch där på Café Russinet. Oj så god den var! Purjolöksoppa med skinka och ost i. Mums! 🙂 Kaffe och en lite kaka på det och sedan var det 10 min kvar till start. Tur att jag inte åt en stadigare lunch kan jag säga 🙂  14 st var vi så det blev halva styrkan ungefär, men många har fulltecknade fredagar så det blev fler än vad jag trodde. De var väldigt glada att jag ville köra även om det blev fel tid. Nästa vecka är det som vanligt igen hoppas jag.

När jag körde 5:e låten tittade jag ner och  fick en yrselattack så jag tänkte att nu är det kört, men det gick bra, höll mig upprätt och jag körde vidare och fick undvika att titta ner för det kändes att en kota var lite på glid. Klarade av passet och försökte se oberörd ut. Har dippat ett par dagar också så jag vet inte om det är trycket som kör lågvattenmärke eller om det är annat. Varit ok ett bra tag så jag hade nog trott att med hjälpen jag fått så skulle läget vara stabilt. Men nacken är ju som den är så man får vara beredd. Nåja. Legat på ”rullen” här hemma och det känns att ryggen är öm i musklerna. Fick loss lite kotor i bröstryggen så nu känns det ok. Lite massage vore nog inte fel.

Fick med mig bilen hem och inte skulle han ha något för att felsöka. Bra verkstad det där 🙂 Det var bromsarna bak som väsnades men ingen fara att köra och de byter vi till våren när salta väglaget är över så det blir innan besiktningen. En klämma till damasken på ena framhjulet behövde bytas så det tar han hem så får jag lämna ner bilen till veckan. Köpte även med smörj till listerna i bilen. Mamma kom inte in i bilen när de kom hem igår men de fick upp förarsidan och passagerarsidan med lite lätt våld. Var samma i morse så nu var det hög tid att fixa detta. Smörjt båda bilarna så får vi hålla på tummen att det fungerar.

Ikväll får vi middagssällskap av Jan och Lilla E då syster yster skall träffa sin bästaste och Smulan är hon sin så henne får vi väl se först på söndag kan jag tro.

Nu hoppas jag på en helt vanligt lördag och söndag som följer gamla vanliga rutinerna, åtminstone på morgonen/förmiddagen. Förra veckan knackade ju verkligheten på så det blev lite upp och ner….

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 20 november, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Det gick i ett idag

  1. Znogge

    21 november, 2015 at 16:40

    Så skönt att det gick bra ändå men du har ju resurser och begåvning! Men jag kan förstå att vissa är man mer samspelta med. Vi hade turen att få stora stadens bästa kantor på mammas begravning och en fantastisk solist med helt rätt röst för sångerna vi valt. Så där prickade begravningsbyrån in helt rätt.

    Kram och trevlig lördagskväll!

     
    • Suttecity

      21 november, 2015 at 16:55

      Just på begravningar är det såååå viktigt att det sitter som det skall för man är så vid öppen där man sitter så allt registreras. Bröllop är alla så glada och på dop brukar kidsen vråla lungorna ur sig 🙂

      På pappas kusins begravning fick kantorn något konstigt infall i slutet av utgångsmusiken när sista omgången med folk var under läktaren och han brakade på å de väldiga som om det skulle varit någon storvulmig konsert, passade sig inte alls.

      Det känns bra ändå att sjunga på begravning – med rätt låt – för man vet att man ger tröst i sången. Den mest udda sång jag sjungit var Mosippan av R Cedermark som verkligen går i dur. Men tanten hade en 5 låtar lång lista som hon ville ha så det var bara att träna in och det blev en ljus och fin begravning och vet man att det är önskade låtar betyder det än mer att få stå där och sjunga.

      Förstod att ni haft en lyckad shoppingtur, gott att vara nöjd när nästan hela dagen går åt till shoppingturen 🙂 Ha en go kväll ni med. Kram

       

Kommentera

 
