RSS

Tittar igenom arkivet

22 Nov

Fejjan gör ju en påmind om vad som hänt denna dag för x-antal år sedan. Såg nu i bloggarkivet att november 2013 var det ryggproblem, rejäla.. Började i augusti dagen innan jag började på EM Möbler. Dålig tajming så det förslår. Sedan kom det ju tebax och jag fick ställa in halva terminen. Har fått god hjälp men det hakar upp sig ändå. Det ligger lite på lur så där och nyper lite. Bara inflammationen håller sig borta så kan man leva med grejerna. Det är ju skillnad på träningen också då jag bara har ett pass i veckan och mest sitter på administrationsrumpan övrig tid.

I morgon var det visst dags för ögonmottagningen igen. Fasen… inte haft ro att göra värmebehandling så jag får säkert bassning. Har provat nya antibiotikadroppar sedan senaste besöket och blir hon inte nöjd drar hon på med tunga artilleriet. Det har ju läkt hornhinnan ganska så bra, men hon är perfektionist. Ärrbildningen på vänsterögat känns och skaver, vaknar jag på nätterna försöker jag inte att öppna det utan bara använda höger. Om man är duktigt patient och gör värmebehandling får man ordning på ögonsmörjningen och kanalerna blir öppna och inflammationen håller sig på plats. Rocacea och Blefarit är ju kroniska grejer så det är väl ett skov nu för jag tycker att ögonfranskanterna är lite tjockare än vanligt.

Bara att konstatera att 50 närmar sig och kroppen börjar känna av siffrorna. Sjukt. Jag är ju 35 – typ 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 november, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
