RSS

Ingen vacker syn

23 Nov

i vänsterögat sa hon och jag får nog hålla med att jag inte var förvånad med tanke på hur det känns. Höger är rätt ok, en liten fläck som färgen fäster i men det var vita pluppar och fnasigt vid franskanten och det har varit lite svullet. Vänster var det både kärl som var lite stora, ärrbildningen var ”grusig” och även där var det stopp i smörjkanalerna. Nu vet vi att droppar och piller ger samma resultat och då facet är såpass bra med hjälp av Rozex-krämen så vill hon nu gå på – med stora trumman… hon visade en studie på datorn om Blefarit och det finns droppar som gett väldigt goda resultat, men det var dyra grejer och licenser och jag vet inte allt. Dessa blandar de på apoteket. Det jag blev lite fundersam på var att de innehåller cellgift… men det är testat och i så låg dos att det inte är mätbar påverkan på kroppen i övrigt, men som sagt väldigt goda resultat. Så nu är det beställt. Hi hi, ni skulle ha hört personalen på apoteket i storbyn när jag ringde. De var inte vana vid licensbeställningar så nu fick de lära sig något nytt. Lär väl ta en eller två veckor innan jag har dem i handen. Frågade henne om att slipa ärrbildningen i hornhinnan med laser och jodå det kan man göra men just nu skall vi se vänsterögat som ett öppet sår och det skär man inte i för det kan bli etter värre, så det är jag helt med på. Men skönt att veta att det kan gå att få ärret lite tunnare om/när det blir ordning på grejerna. Nu har man börjat lära sig hur det känns när det inte är bra. Dock, jag är inte alls lika ljuskänslig längre då alla små små prickarna i hornhinnorna är läkta. Ja alltid är det nå’t.

Plockdag på jobbet då jag var borta i fredags så det blir alltid en massa att jobba ikapp. RegC och VD var på besök idag visade det sig så det var roligt att träffa honom in person.

Nu håller vi tummarna att det inte bli isgata i morgon…. regn och plusgrader väntar i morgon och nu är det -9… hej hopp.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 november, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
