RSS

Idag sa vi hejdå

26 Nov

till en mycket god vän till familjen. Oskar och pappa jobbade ihop på 60-talet när pappa flyttade till Örebro. Oskar och hans bror hade macken i Lindesberg och han blev pappas chef. Så mycket roligt de har haft ihop dessa par och man kommer sakna honom enormt mycket.
Oskar
Så nu får han och pappa fortsätta minnas tokiga kunder och annat skojsigt som man hört om många många gånger. Det är en härlig vänskap som sträckte sig över många år. Jag tog ledigt och följde med och körde så mamma slapp att åka ensam. Man fick träffa deras barn och barnbarn och folk som man ofta bara har hört talas om eller sett på ungdomsbilder. Befrielsens kapell i Örebro var väldigt fint med stora panoramafönster som altartavla med en magnifik utsikt. Fin kista och varma höstfärger på blommorna. Han barnbarn sjöng framme vid kistan, riktigt starkt av henne. På kaffet hamnade vi vid ett bord med deras gamla grannar från villaområdet där de bodde i många år och banne mig de var exakt lika goa och mysiga som Oskar och Astrid, som är kopior av mamma och pappa så ja man kände sig som hemma. Mycket att prata om och musik och dans var temat så tiden gick fort. Vi kramade hejdå och for hemåt. Hann hem och jobba en timme innan det var dags för att åka till bygdegården och julpynta med styrelsekollegorna. Vi var bara 4 st men två effektiva damer med som tur var för mamma och jag var lite trötta.

Igår höll jag på att få spunk… upptäckte att min excelfil med tidsredovisningen var borta! Hade lagts i en cachemapp som inte fanns kvar. Hjärtklappning och lätt hyperventilering för den jag hade kvar var från september och tänka tillbaka hela november… gha! MEN i morse hittade jag på webben hur man kan gå in i dropbox, där den låg, och spara en tidigare version, så då kom det tillbaka så jag bara tappade innevarande vecka. Phu. Nu sparar jag den på skrivbordet och skickar kopia till mig själv i mailen, just in case – hängslen och livrem 🙂

Idag for moster och morbror hemåt och har varit här och hjälpt oss massor sedan i tisdag. Så mycket jag kan släppa nu – riktigt skönt för stressade själen. Tusen tack Kjell & I-B!! Kram!

Igår träffades vi hos Gerd och Biggan kom dit och vi åt jullunch ihop alla sex. Hämtade jultallrik från ICA på Skoghall, riktigt gott och 5 portioner med både kallt och varmt räckte långt och det blev kvar så de fick lite matlådor tills idag också.

Försäkringsbolaget ringde som sagt. Mamma sa väl vad hon tyckte och han var lite småspak. Men hävdade att ärendet var avslutat så vill vi ha omprövning så är det ARN som gäller. Som om det skulle vara ett hot?? Har man jobbat på Televerket på tiden det begav sig så har man skrivsvenskan med sig så här skall skrivas, lita på det! Han var ju så überdum och sa emot sig själv ett par gånger och när mamma påpekade vad han sagt så bara stammade han. Nä nu tar vi sista ronden. De SKA komma ut – de har ju skadereglerare till sånt. De har handskats synnerligen illa med det här och kommunikationen med oss har varit noll. De får duktigt med pengar per år så att de masar sig ut anser jag vara det minsta de kan göra samt visa hur mätningen kan säga att det är som de säger, siffror, gränsvärden, ja vad tusan som helst så vi blir överbevisade. Än är vi inte klara. Höll på att vrålskratta rätt ut när jag såg en platsannons igår morse från dem

annons
You don’t say! 🙂

Ja då tror jag att jag har uppdaterat livet de senaste dagarna. Att det yrar och har sig hör till vardagen just nu, äckligt är det. Ja jag ska kontakta läkaren, efter nyår när jag har gjort mina behandlingar klart så har jag uteslutit den biten.

 
1 kommentar

Publicerat av på 26 november, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Idag sa vi hejdå

  1. Znogge

    27 november, 2015 at 09:55

    Bra att ni står på er för det måste och ska man göra när det gäller försäkringsbolag. De lovar mycket när man tecknar försäkringen men om något händer då är det andra tongångar som gäller…

    Kram

     

Kommentera

 
