RSS

Veckan i full gång

01 Dec

som jag misstänkte. Helt slut i skallen – rotigt men får mycket gjort. På detta då månadsskifte och statistiksammanställning och folk som passerar receptionen i diverse ärenden så det är omställning tämligen många gånger under dagen – därav trötta skallen.

Ikväll hann vi med en timmes träning med sång inför Grötkvällen hos grannen som skall kompa oss. Stå rätt upp och ner gick inte alls så det svajade bra = hämta en stol.

Igår blev det en tur till Jula då jag behövde köpa mer skor till eleverna och så passade jag på att köpa med en 11-armad stor ljusstake som nu pryder stora fönstren i kuvösen. Blev lika bra som jag tänkte mig. Stora stjärnan vi hade där förr hänger nu i glasdörren en trappa upp så de kompletterar varandra bra mot söder.

När jag varit hemma en stund i eftermiddag hörde jag ivriga barnfötter komma farandes upp på altanen och det var 4 st uppeldade ungar i 6-9 års åldern. De hade fått samtal från storasyster en bit bort – hon är 11 och hade en kompis hos sig och det hade varit en bil uppe vid huset flera gånger och de såg inte vem det var. De bor lite avsides och mörk är det där så de ringde och var rädda. Så de rådiga småsyskonen kom till oss och undrade om vi kunde åka och hämta dem. Klart vi kan. Hela bilen full i ungar och iväg på skogsvägen. Tjejerna var jätteglada att vi kunde hämta dem och de hade eldat upp sig rejält. Så de låste och åkte tacksamt med till byn och var hos grannen tills föräldrarna kom hem. Rådiga barn.  Vem som var på gården vet vi inte.

Nej nu orkar inte nacken sitta och skriva mer idag. Go kväll!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
