RSS

Äntligen torsdag

03 Dec

och jag är hemma för veckan. Ja det blir ju Zumba Gold i morgon som vanligt och så skall jag faktiskt träffa jobbarkompisarna på jullunch så det blir en tur till stan.

Var till ABF och vi gjorde klart allt för RGRM-projektet. Trivs med dessa damer. Man känner sig alltid välkommen och det är mycket att prata om. När jag var klar for jag till Clas Ohlson då jag skulle köpa batteridrivna marschaller och si! De var nedsatta från 69 till 29! Tajming 🙂 De är otroligt naturtrogna och räcker upp till 800 timmar så de får brinna dygnet runt.

marshall CO Nu var det lite svårt att fota ute på altanen och jag har även satt en utanför vid trappen. Gillar dem skarpt!
marschall
Då det utlovat rejält busväder även denna helgen så rände jag fram och tillbaka och fixade i stugan med belysning så det ser lite mysigare ut, utifrån och tog bort grejer på vår entréaltan. Samt att nu är gardinerna på plats 🙂 Blir lite mer ombonat, även om det är ute så blir det lite inne.
Altanen
Soffan ser man rakt fram när man kommer upp på altanen och bordet är till höger och in mot tvättstugan. Farmors gamla tavla med domherrarna har fått sin plats på väggen – hittade den ute på logen så det är roligare att ha den framme även om vi inte vill ha den inne i huset. Lite borstar och snöskyffel på bild, men vi använder vår altan och det är inte något utställningsobjekt. På bordet rakt fram hamnade min rosfria balja med alla ljungkrukor och stjärnan jag gjorde som dekoration. Gott att det är klart.

Riktigt skönt att veckan är över, varit slitsamt för administrativa skallen men ikväll är skallen betydligt piggare och ingen dipp på hela veckan även om det småsvajat några gånger. Det har ”smôlle sôm bôss-skôtt” i både vänsteraxeln och högerhöften och det har liksom lossat. Men när man är loss kommer man ju i än mer ytterläge. Skall tebax den 15:e så får vi se hur det är då.

Nu ä dä mat. Ha en go kväll!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
