RSS

Helga var en intressant bekanskap

04 Dec

eller inte – men hon levererade spännande väderlägen i alla fall. Laddade till tänderna med överdragsbyxor och stora varseljackan med huvan på drog vi till stan i morse för Zumba Gold. Tokregn men ändå rätt ok blåsväder. 20-talet damer deltog i Zumbapasset och varmt och mysigt som vanligt med det här godhjärtade gänget som jag verkligen är glad för att jag har på golvet ♥

Vi hängde med Aila hem och jag piffade till mig lite och mamma stannade kvar där då jag skulle på jullunch i Mariebergsskogen hos Kjell & Bolas med jobbarkompisarna. Ja inte äter men för de dryga 400 kr ett kuvert kostar men många goa rätter och jag tog faktiskt lite av varje och var inte övermätt trots att det blev en 5-6 byten av tallrikar 🙂 När vi satt där så släppte molnlocket och solen kom fram och i samma veva drog Helga på stora vindsnurran och jädrans vad det tog i i byarna mellan varven. Hämtade mamma och vi for hemåt. Tänkte att nu måste det ju nästan bli en regnbåge och jodå, hon bjöd på en sådan också. Aldrig sett en sådan bred bas någon gång. Mamma skötte fotograferingen skall tilläggas, jag hade fullt sjå att hålla bilen på vägen då det drog till bra i kastvindarna
151204-Rainbow
Det blev som en stubbe när vi närmade oss byn då det kom ett lock av moln igen, men det blev inte bra när jag provade att fota, får duga med den stora. Solen började ju gå ner när vi kom hemåt och jag hann ta en bild på den coola himlen. Som ni ser till höger i bild så drar det duktigt i ljusslingorna till flaggstångsgranen…
151204-himmel
Riktigt skönt att vara hemma för helgen. Vi skall väl blåsa till Vita Huset även denna fredag men det är överkomligt. Nu skall jag baka ut mina dukanplåtar. Svejs och ha en fin inledning på helgen – förhoppningsvis med strömförsörjning 🙂

 
3 kommentarer

Publicerat av på 4 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Helga var en intressant bekanskap

  1. AllaMinaDagar

    4 december, 2015 at 17:26

    Mäktiga skyar där! Här märks Helga inte av, jag bor nog utanför räckvidden skulle jag tro (vilket jag är glad för).

     
    • Suttecity

      4 december, 2015 at 17:29

      Ja det är lokalt – som tur är!

       
  2. Znogge

    5 december, 2015 at 09:31

    Wow, vilka bilder! Nej, inte äter man för 400 kronor men bli man bjuden kan jag ha överseende med det. Annars hade jag valt en vanlig huvudrätt!

    Kram

     

Kommentera

 
