RSS

Tur som en tok

11 Dec

måste jag ändå säga att jag har. Missat det här med att planera klippningen inför julhelgen och ordinarie frissan har mer än fullt så att sätta sig på drop-in där när man är i stan kommer liksom inte fungera. Då jag är ledig dagarna innan jul så tog jag en rövare och ringde frissan i storbyn och tänka sig hon hade två tider kvar den veckan! Så på tisdagen före får jag lite mindre päls på huvudet. Bra att byta ibland också så att håret blir omklippt. Så nu behöver jag inte fundera mer på det. Hoppas bara att vi båda håller oss friska så det blir av 🙂

En tur till stan idag förstås då vi hade näst sista passet på Zumba Gold-terminen. Min namne som har hand om samordningen i huset vill att jag är med i februari på ett jubiléum som de har och skall visa upp verksamheten. Sittande publik… hej hopp 🙂 Men jag skall nog få fart på dem under den låten jag kör. Roligt att de vill att fler skall se vad vi gör.

Vi skjutsade hem Aila och så in på ”snabbmats”-inköp på Donken. De är allt annat än snabba där men det passar på vägen hem och en kycklingwraps i näven när man far hem gör att lunchen är intagen och klar när man är hemma. Var ett tag  sedan vi köpte dem nu så det smackte bra.

Mamma har dragit igång grötkokningen. 80 portioner räknar hon med och vi hämtade 30 liter vanlig mjölk på vägen hem. 1/3 klart, resten kokas i morgon och då skall jag skära upp 6 kg skinka. Tack och lov att vi har den gamla elektriska skärmaskinen i förrådet. Nacken lär säga nej tack men det är behandling på måndag och tisdag så det får gå. Finns piller. Bara man orkar stå upprätt när det är sångdags i morgon så får det reda sig i övrigt.

Lilla E skall på luciadisco på skolan ikväll och det blev lite körigt men med grannens hjälp som satte ut bord och stolar så var det bara för syrran, Lilla E och mig att sätta ut glas, bestick och julpynta så nu är det klart inför morgondagen. Bygdegården blir så mysig. Lite dålig bild, svårfotat,  men en hint i alla fall.
julpynt

Blev nostalgisk där jag stod och tittade och drömde mig tillbaka till alla härliga julavslutningar vi har haft där med linedanceföreningen. Ja 15 år med Julgröt med bygdegården har ju också samlat minnen. Hoppas nu att vi får några som vill ta över våra platser och som orkar engagera sig i huset. Spörres.

Syrran fixar fredagspizza i Vita Huset så vi skall iväg dit om en stund. Ha nu en fin helg gott folk!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 11 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Tur som en tok

  1. Znogge

    13 december, 2015 at 12:20

    Redan söndag så jag önskar dig en fin Lucia och tredje advent!

    Kram

     
    • Suttecity

      13 december, 2015 at 12:55

      Tack och det samma till dig och de dina i Znoggerska palatset!

       

Kommentera

 
