RSS

Måndag – på riktigt..

14 Dec

Vaknade kl 0400 och var pjångvaken och inte gick det att somna om så kl 0445 steg jag upp och tänkte att bra, då kan jag vara på jobbet till 0700 så missar jag inte så mycket då jag skulle till akupunktören kl 15. När jag skulle ta matlådan såg jag att där låg det bara en klutt med pasta så det blev till att fixa detta och så skulle datorn med och lite annat smått och gott så klockan tickade på så in i hoppsan och jag kom till bilen i vanlig tid. Om bilen var nedisad och en liiiiten tinad cirkel var vad min alltför lilla kupévärmare klarat av att tina upp på två timmar? Jodda. Blev till att börja skrapa och det satt som satan. Detta gav vid handen att jag var på jobbet 15 min senare än vanligt så ambitionen kom på skam. Småstrul på jobbet också då jag åter vaknat vid 01:47 så blev sömnen sisådär även inatt och det kändes/känns i systemet.

Började plocka ihop för att åka 14:30 och då ringde hon och undrade vart jag var. Hon hade klockan 14 i sin bokningslista. Suck. Men varför är jag inte förvånad. Så vi kom överens om att ta det vid ett senare tillfälle då hon fått annat och behövde iväg. Har kiropraktorn i morgon så jag hoppas att det klaffar bättre.

Väl hemma tänkte jag att jag kör in bilen i garaget så den får tina då denna fuktiga luft i kombo med -11 grader liksom inte riktigt går ihop. Handbromsen vågar jag inte använda. Handtaget sitter fast så att börja leka med den struntar jag allt i. Sagt och gjort. Nya låscylindern i sikte, fick knappt in nyckel så att få den att öppna sig – glöm det. Travade in och hämtade nya sprayflaskan med 5/56 (fick köpa ny då jag tappade bort lilla sprayröret på den gamla) En överlycklig Amigo fick följa med ut och jag sprayade men inte fanken. Pust. In igen för att hämta något att elda/tina med och Amigo sprang runt mig och någonstans på vägen… japp, så släppte det lilla djefla röret och mörkt är det så lycka till till mig. Tog med tändare och ficklampa men att hitta det lilla smala röret var ju bara att glömma – hoppas att syrrans hökögon kan helpa i morgon när det är ljust. Själv är jag ju sällan hemma i dagsljus numera känns det som. Eldade men icke sa nicke så jag gav upp. Då ställer jag den på logen så är det lite skyddat. Om det gick att öppna hänglåset som jag ordningsamt haft inne på tork och uppsmörjning??? Ja ni kan ju gissa. Där började det komma lite mindre trevliga ord ur munnen på mig och kallt som hoppsan var det och täckbyxorna var inte på. Körde fram bilen till stora huset och pluggade in den där. Måste fixa en ny kupévärmare som ger mer effekt. Står den inne fungerar den men om jag nu hade fått upp låset kan man ge sig hoppsan på att jag hade stått där i morgon bitti med lång näsa. Får ta det närmare helgen, det skall ju bli lite mildgrader framöver. Försökte få upp mammas bildörrar och alla utom passagerarsidan bak gick bra. Smörjt listerna men handtaget satt som berget så den bilen behöver också in. Drog på högsta effektläget så får jag plugga i den när jag åker i morgon bitti. Är det måndag eller ÄR det måndag liksom… Kan bara hålla på tummen att det går bättre i morgon (är en annan dag).

 
6 kommentarer

Publicerat av på 14 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

6 svar till “Måndag – på riktigt..

  1. Britta

    14 december, 2015 at 21:50

    Vilken dag:-) Hoppas tisdag blir bättre!

     
  2. Znogge

    14 december, 2015 at 22:55

    Jag säger det samma, vilken dag! Hoppas tisdagen är något mer samarbetsvillig…

     
    • Suttecity

      14 december, 2015 at 22:57

      Vi satsar på det. Kram

       
  3. HEMIMAMMA

    15 december, 2015 at 05:04

    Hemipepkram

     
  4. Tant Otto

    15 december, 2015 at 09:40

    Ojdå ..vilken dag!

     

Kommentera

 
