RSS

Tisdagen i samma spår

15 Dec

som går dagen, känns det som… men sov riktigt bra och det kändes som om det skulle kunna råka till att bli en bra dag. Hade ju tid hos kiropraktorn kl 10 och kl 09:30 när jag började göra mig klar för att åka ringer han… förkyld… hade tid till veckan men då hade jag inte tänkt åka till stan mer än på julafton och hämta Biggan så vi tog 28/12 istället. Ja men tack för den då. Skulle alltså inte ha någon behandling den här veckan helt enkelt. Oddsen för att TVÅ bokningar skall ställas in två dagar i rad?? Då jag var kvar så var med på 3-partsmötet på jobbet och jag kan inte skriva om det mer än att jag efter en stund låtsades att det ringde och jag fick gå ut och andas djuuuuuuupt  och ta några varv i korridoren för att inte säga för mycket. Men jösses – det finns folk till allt och ja…. vissa människotyper försöker jag undvika men får dem allt som oftast i knät det senaste året.

När mötet var klart var vi lite urlakade av allt så vi tog lunch. Kollegan värmde sin låda och jag ställde in min. POFF. Strömlöst och nästan  hela stan var drabbad. Blev till att äta medhavda grönsakerna och prata mer om mötet. Det kom tillbaka och jag hann värma min låda innan det sa poff igen. Detta innebar att även datan lade ner. När strömmen kom tebax så hoppade inte grejerna igång alls och då vi har IP-telefoni så var även växeln tot. Gav upp och åkte hem vid 14-tiden och har jobbat en timme hemma med det som var kvar att göra.

Satt och var nöjd att få åka hem när det var ljust och att få vara själv på vägen utan rusningstrafiken…. tills halvvägs då det var ett par bilar jag kom ikapp och efter någon km så bestämde sig första bilen att 20 km under maxhastighet var bra… vilket alltså innebar 70 och så ner till 50 emellanåt och speciellt vid fartkameran. På 90-väg? Möte på samtliga omkörningsställen… om jag satt och  tänkte på våren och kände mig fridfull??? Jo men visst, någon som gick på den?? Kom förbi i sista backen före storbyn och jag hoppas för brudens skull som körde att det var fel på nya bilen (Volvo). Men slå då på varningsblinkers så man VET! 70-löss på 90-väg har jag svårt för och 50… gha!

Då jag kom hem i dagsljus för en gångs skull så gick jag ett par vändor för att leta efter lilla röda röret och si!
rör det låg intill där jag hade bilen igår. Så i med mer kletimoj i låset men inte f*n rörde cylindern sig ur fläcken. Skulle man behöva bryta upp skiten?? Stövlade in igen men ja ni som känner mig vet ju att jag är lite envist stôni’ på ren värmländska. Gick tillbaka efter en stund då jag ändå skulle ut i lillastugan och skvutta på lite vatten på fuccior och japanska lönnen och tänkte att det var väl själva… vi provar igen och jag tog i men inte då – vippade lite till och äntligen! Snacka på isbark. Gôtt. Hade innan dess tagit en tur ner till postlådan och där var det magert.

Kl 15:30 kom postbilen farande i full kareta nerför backen så hen försökte nog köra ikapp 🙂 Tur att det inte var allt för snorhalt i kurvan. Belv en tur till och in alles 800 extra steg. Tummen upp på den.

Det är så vacker rimfrost på alla grenar men uj uj uj så halt det är på vägen. Halkbekämpning behövs visst inte när det är kallgrader på vår väg upp. Bara när det är några grader plus och ösregn vad det verkar…

Månadstrissen kom idag och kors i taket så blev det 90 kr  för min del – på 8 lotter. Man får vara nöjd med det lilla här i världen. Två plus i protokollet idag i alla fall som motvikt till övrigt môk. Två dagar kvar att jobba. Nedräkningen har börjat.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
