RSS

Onsdagen inget undantag

16 Dec

vad gäller medflytet i tillvaron. Slog upp sömndruckna ögat och såg att det stod 05:45. Jaha…. eh…. vänta nu… 05:45??!! Attans rackarns bananer! En timme senare än tänkt… jag orkar inte… HATAR att vakna bryskt, dagen blir apkass. Vem fasen är förvånad över att man lyckas med detta då, denna ”underbara” vecka??!! Men i med ögondroppar så att ögonen gick att öppna och igång med benrassel så att skråvet kunde knaka sig rätt och man kom ur bingen. Det gick undan kan jag säga och ha fårbarret på skallen som tar bra stund att få blött och sedan ännu längre att få torrt – det gick på vådligt kort tid och blev väl rätt ok. Ner och starta kaffebryggaren och plocka i ordning och så på med lite ögon och swosh ner med frukost – andades inte nämnvärt ofta tror jag… och banne mig 06:45 satt jag i bilen på ordinarie tid – men satans så trött jag var… jag är en slowstarter på morgonen så det här apträli’t att behöva stressa. Var på jobbet i vanlig tid men jag gick på en inandning kändes det som. Bökigt värre med allt möjligt och man känner att bläää – samma som vid den här tiden i fjol. Vid lunch kändes det som småblåsor på båda sidorna bak på tungan och det började raspa så där träligt. Hade bara Esperitox med mig så det blev några sådana tills jag kom hem och kunde få en extra ASEA-hutt och så ColdZyme som brukar göra susen. Jag vill att denna veckan skall ta slut snart… nu är jag banne mig beredd på allt…

Men skönt att komma hem, fått mycket gjort för PRO då jag hjälper mamma med nya flyers och bilder till hemsidan och fejjan. Behöver få varva admin.bläddrandet med lite layoutarbeten så att man får vara lite kreativ.

Det är så makalöst fint ute med all rimfrost. Mobilkameran är kass på att fota ute i mörkret men jag tog en bild på Paradisbusken – all belysning ger härlig stämning genom byn då vi har stora höga björkar och övriga lövträd som har frost på varenda gren. Liten hint i alla fall på bilden i blixtljus
2015-12-16-buske

En dag kvar nu…. längtar efter ledighet….

 

 
6 kommentarer

Publicerat av på 16 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

6 svar till “Onsdagen inget undantag

  1. Jag

    16 december, 2015 at 21:33

    Du tycks inte riktigt ha flyt! Men väldigt vackert med frosten. Vi har också haft sol och frost, men får nog bida min tid.

     
    • Suttecity

      16 december, 2015 at 21:38

      Nä det har hackat lite… Hur har du det nu för tiden??

       
      • Jag

        16 december, 2015 at 21:54

        Sjukt, mycket sjukt.

         
      • Suttecity

        16 december, 2015 at 21:56

        Usch usch. ❤

         
  2. Znogge

    16 december, 2015 at 22:36

    Stressa på morgon är bara så gräsligt så jag stiger hellre upp tidigare. I alla fall är det min ambition…

     
    • Suttecity

      16 december, 2015 at 22:57

      Ja jag vill ha god tid på mig och morna mig innan man går upp.

       

Kommentera

 
