RSS

Nu tar jag julledigt

17 Dec

från konsultuppdraget. Börjar jobba igen den 28/12 på plats. Lite pill blir det ju hemifrån men jag slipper pendla! Klockan var kompis och jag kom iväg redan 06:35 och får man vara själv på vägen så tar det max 45 min dörr till dörr. När jag kom ut var det helt glaserat… handikapprampen i metall som vi har var lika hal den så kasade ner på isbarken. Singelgruset var halare än halt för att inte tala om plattorna.. det duggade fint så det blev is på studs. Tog mig över till gräsmattan och så fick man koncentrera sig för att hitta grus att sätta fötterna på och jag tog mig in i bilen och tack och lov så har man kupévärmare, annars hade jag inte kommit in. Det rullade på ner till stan, brevinlämningsstopp i storbyn och där kom jag i otakt med länsbussarna men det blev fritt fram efter en mil. Jobbar ju ute på industriområdet och ena huvudgatan är avstängd men det rullar på bra ändå, tills i morse. Var förbi första rödljusen vid 07:15 och sedan kröp det såååå sakta, rödljuset hade fått fladder och släppte bara en bil i taget.. blev instängd av ett par lastbilar men det släppte så jag kom ut i körfilen rakt fram och tänkte att då svänger jag ner över järnvägen lite längre fram- var inte ensam om den idén men det rödljuset var lite mer vettigt. Så kl 07:40 klev jag in. Dagen gick rätt så fort, man är trött och sista dagen blir seg för man vill hem. Tackade för mig och önskade God Jul vid 14:30 och jösses vilken mjölkdimma det var från storbyn och hem. Lika glashalt på gårdsplanen men lite bättre utanför huset. Även gräsmattan hade isbarkat sig. Mamma skulle ut och sätta i proppen på bilen då hon hade en 80-årsuppvaktning från PRO här i eftermiddag. Redig tôs med broddar och allt men det bara kanade så hon återvände upp för trappen. Bilen borta när jag kom hem så hon kom väl iväg ändå.

Terminen avslutas med Zumbagänget i morgon, ser det som betalt träning mer än som ett jobb, så jag anser att jag är julledig redan nu. Kidsen fick vara hemma för skolbussarna var inställda i halkan. Gillar inte det här växelvädret alls, men man får ta det som det kommer. +9 lovas på söndag. Hej hopp i julstämningen. Förkylningen fick sig nog en knäck igår men har inte lämnat systemet. Blir det inte värre än så här så må det vara hänt.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
