RSS

Oförhappandes besök

20 Dec

blev det igår kväll. Syrran skulle skjutsa ner Smulan och N ner till Emma och C och hon undrade om jag inte skulle hänga med ner och säga God Jul till bästaste I så vi for iväg efter kvällsmaten och det är ju så här man borde göra mer, bara dyka in, inga måsten, fix och fej innan utan bara säga tjena här kommer vi. Gott att bara få sitta och tjôta och prata ikapp. Plötslig var klockan mycket och vi kramade tack och hej. Som jag skrivit förut, vi bor 13 km från varandra men sågs mer när jag bodde i Karlsborg 16 mil bort.

Igår fick jag även upp gamla vinyljulgranen i kuvösen. Hade först tänkt ha den enbart med belysning men det fanns så mycket gammalt granpynt kvar så det åkte upp och så på med spiran som inte nya granen klarade av tyngden på. Så rött och sobert inne och allt på en gång på altanen 🙂 Kommer bli hur mysigt som helst därute under helgen. Vi skall pynta upp mer och en drös med ljusstakar med levande ljus också.
gran1
Nu har vi förvisso en mindre gran i år och när mamma och jag lade dit de julklappar vi köpt till gänget så var det lagom tycker jag. Sedan kom Vita Huset med x-antal kassar… sedan fick vi bild från Västerås på den pakethögen som anländer till veckan.. förvisso är vi 10 st men ändå… Nu är det några STORA paket i botten, men ja, det räcker till och blir säkert över. Fick möblera om lite 🙂 guddottern föreslog att vi nog får riva ner en vägg eller två 🙂 Jag har i alla fall inte överköpt i år, men systern gillar måååånga paket även om de bara kostar 1 kr – inte utan att det märks 🙂
gran2
Nu kommer systern och hårbollen, dags för en promenix. Blir bra det för idag vaknar jag inte alls tror jag. Frisk luft gör susen.

Ha en fin 4:e advent!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 20 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Oförhappandes besök

  1. Znogge

    21 december, 2015 at 18:11

    Så fint det blev med granarna! Hade väl varit synd att låta den ena ligga nerpackad när ni har platsen.

    Kram och trevlig kväll!

     
    • Suttecity

      21 december, 2015 at 18:19

      Ja den på altanen har ju hängt med länge och nu när vi skall sitta där så är det roligt med lite julstämning. Supernöjd med den lilla smalare i rummet, vi har för mycket möbler för den gamla som är bredare om baken 🙂

      Kram och tack det samma!

       

Kommentera

 
