RSS

Julfrisyren

22 Dec

framklippt. Hon hade lite att sätta skärblad och saxarna i 🙂 Blev en bra hög runt stolen och nu kommer det in lite luft i hårbotten igen. Behövligt. Hår typ överallt så jag fick hem och byta om och tvätta ur håret för det rasade så fort jag petade på det och så fick jag forma det som jag själv vill ha det. Skönt, det blir alltså så tjockt så det bliv klåda i hårbotten och det känns som en tjock matta. Tar evighet att blöta och än längre tid att få torrt så nu gick det i ett huj.

Innan det var klippdags så for vi ner med min bil till verkstaden och lämnade in nyckeln. Räknar med att hämta den i morgon, dä hinns. Det var ett fäste till damasken på höger fram som skall bytas. Får nog ta bromsarna bak tidigare än jag tänkte mig från början. Vi får se. Jag är skeptisk 🙂 Sedan hann vi till sopcentralen också innan mamma släppte av mig och for och handlade. Köpte med oss en ceasarsallad hem från lokala pizzerian – mums! Men oj vad vitlök det var i såsen! Gott men det är nog ingen som vill pussa på oss ikväll 🙂 Amigo gillar inte heller vitlök så vi får se om han vill komma i närheten.

Lilltutten fick klorna klippta och julbad, allt på samma dag. Det lär inte ha gått ljudlöst tillväga… Men igår var han väl söt på Eva’s julbild 🙂 ♥
Amigo bad  Amigo-jul-2015

Just nu står revbensspjällen i ugnen – ett litet måste för min del på julbordet. Tjocka matiga gosaker med mammas marinad på. Hon är en jäkel på matlagning att få ihop smakerna. Fick ju även mina kalkonkorvar igår och kalkonen så julbordet är snart komplett. Mina ”måsten” eller önskemål på julbordet är då spjällen, dansk rödkål, mammas Jansson, kalkonprinskorv och så risgrynsgröten på kvällen. Då är jag nöjd 🙂

Jobbat lite idag, PlatsC ringde så ett par timmars jobb kan man skriva upp totalt. Men som sagt, när man är klar är man hemma så det är ok. Vet att han inte stör mig ”i onödan” och vissa saker är likaså bra att avklara så snart det går så slipper man den högen när man kommer tebax den 28/12 och han är ledig.

Inväntar kusinen och gudbarnen redan senare ikväll. De frågade igår om de inte kunde komma redan ikväll och visst kan/får de det! Så kommer deras mor och Biggan hit på julafton. Hoppas bara att det inte blir för halt på vägarna – saltbilen gick precis förbi och det regnar och är +5. Kan bli lurigt.

 
1 kommentar

Publicerat av på 22 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Julfrisyren

  1. Znogge

    23 december, 2015 at 14:43

    då är såväl två- som fyrbenta redo för julen då 😀 Tyvärr har jag inte kommit till skott för egen del men hundarna är ju fina i alla fall 😉

     

Kommentera

 
