RSS

Kiropraktorbesök

28 Dec

blev det i eftermiddag och hej hopp… det var behövligt. Så nu är högeraxeln gladare – det var en elaking, sa han. Jo tack. Det var ett helvete att skrapa rutan kan jag meddela innan jag kom dit. Dammsuga skall vi inte tala på. Kota nr 2 satt också men jag har klarat mig relativt ok utan yrsel ett tag tycker jag men lite domningar i ansiktet när man lägger sig på kudden skvallrar ju om att det låst sig och stasar. Så vi får hoppas på att skallen ligger på kudden inatt 🙂 Benen blev lika långa och bäckenleden kom loss. Men jösses så mörbultad man blir. Dock är det ju en omprogrammering av muskler som håller emot så det behövs. Värms upp, behandlas och så massage efteråt så man bli ompysslad. Förundrad över hur han hittar punkter som han trycker på och så liksom lurar han kroppen att släppa taget och så knixar han i rätt ögonblick. Ryggraden släpper låsningar som dominobrickor. Kan ta djupa andetagen igen. Ovant.

Dagen på jobbet kändes som det kvittade om jag skall var ärlig och suddigt ser jag då hornhinnorna troligen läker och glasögonen är ju inte riktigt inställda för hur det är. Samt att dropparna med oljan gör att det är ”stjärnor” runt allt ljus. Var jobbigt att köra ner till stan i morse och jag var sömsig som bara den. Rotigt är det första dagen och 1000 frågor som bara platsC kan svara på så de får ge sig till tåls. Konsulten tar inga beslut 🙂 Jo när de fick gå hem.

Biggan rapporteras är piggare och som vanligt igen sa G när hon ringde mamma. Hon är flyttad till en medicinavd så de håller på att kolla medicinering mm – bådar gott det här. Tack och lov.

Letar låtar då jag skall bli kompad av en orkester som skall vara med på ett musikcafé som jag skall sjunga på i januari. Har ju mina bakgrunder men jag är ju glad om man kan få spela och sjunga live och de var med på noterna. Vi får se vilka låtar men de kan säkert fixa mina gamla standards som jag sjöng med Temix när vi var igång 1987-1998. Sugen på att få sjunga Personality, Walk on by och så kanske en Elvis-låt. De spelar mycket sådant så vi får väl se om jag kan samsas med solisten 🙂 Ja det reder sig. Ska bli roligt att komma ut och sjunga lite igen. Inte bara julsånger i vår egen bygdegård och psalmer på gudstjänster och begravningar.

Nu skall jag lyssna och titta klart på Magnus Härenstam på SVT1.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
