RSS

Snart ledig igen

29 Dec

Behövs… mitt stresspåslag är rejält kan jag säga.. i vanliga fall har jag ju help med folket och kan ägna mig åt det administrativa men det räckte med två dagar så var jag tillbaka ett år i tiden.. usch. Gillar inte när grejer tar med än de ger. Dock ett bra möte på infoträffen. Trevligt gäng som var pratsjuka. Innan dess blev irritationspåslaget stort… centrum i mellandagstider… varenda djefel var där tror jag.. såg ingen plats vi Bilan så jag tog sats på Duvslaget. Mitt dumma nöt.. enda platserna som fanns var 1. En ficka som jag backade in i men mupparna bredvid stod så långt åt mitten på resp sida att jag inte kom ut. 2 De som fanns i övrigt behöver man har en lite mopedcykel, typ Postil-Johans för att komma in. Mutter och mummel och tog svängen tebax till Bilan efter att ha hållit på att bli rammad av en mycket liten kvinna i en på tok för stor bil som inte tittade sig om what so ever – vissa skall inte köra bilar de inte är vana vid och hon verkade mest skräckslagen.. Kors i taket åkte två bilar så jag fick en plats och kunde hasta till mötet. Hade marginal som tur var.

Efter mötet så tog jag svängen förbi CSK och hittade till Biggan’s avdelning och fick vänta tills personalen kom ut till receptionen. Var nog ett möte för det var inte direkt så att de studsade upp på fötterna för att bistå. Till slut kom de ut och jag fick rumsnumret och där låg hon och och sussade så gott i sängen. Gick fram och strök henne över kinden och pjongvaken och hon blev sååå glad när hon såg mig ♥ Nä men ä dä skitungen som är här! 🙂 Hon kallar mig så men säger s’iiitongen så det sägs med mycket hjärta. Hon har fått tillbaka glimten och buset så nog är det stor skillnad. Känner mig som en rikemansfru här sa hon. Bara gapar och äter och blir ompysslad 🙂 Vi fick fika och satt och pratade om vad som hänt och om vad hon kan tänka sig inför vårdplaneringen på måndag. Vi pratar om det mesta vi två. En go kompis och bonusmormor är hon. Ni må tro att det var skönt att se henne där som vanligt igen på sängkanten om än med betydligt mer causal-style på kläderna och håret på skaft 🙂 Vi hade lite roligt åt granntanten i sängen intill. Hörde inte ett barr utan sin hörapparat men den orkade hon inte plugga i men prata ville hon 🙂 Hon hade en sådan megavolym på sin telefon så vi hoppade högt varje gång den ringde. Biggan vill ingen telefon ha. Var där en timme och kramade hej och godnatt och for hemåt.

Varit hos syrran och käkat kvällsmat och jag försöker installera hennes nya skrivare trådlöst men vi får vänta tills Lilla E’s externa DVD-läsare kommer eller så får jag ta den via min dator i deras nätverk. Orkar inte tänka mer ikväll. De kan skriva ut via tråd i alla fall och Open Office har de fått in så nu reder de sig ett tag.

Nu mot TV-fåtöljen en stund. Avslutar dagen med Long Island Medium, sedan blir det stångrakt i säng. Sedan LEDIGT till måndag. Gôtt! Svejs!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 29 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Snart ledig igen

  1. Eaqhan

    30 december, 2015 at 02:27

    Gott slut och gott nytt!

    /Skvitt

     
    • Suttecity

      30 december, 2015 at 07:21

      Det samma till dig!

       
      • Eaqhan

        30 december, 2015 at 08:14

        Tack!

         

Kommentera

 
