RSS

Färdigkonsultat

30 Dec

för i år i alla fall. Så gôtt att åka in på går’n hemma. Var hur trött och ”grå” i systemet som helst idag. Vaknade inte på hela dagen. Vi lunch blev jag röd och varm om kinderna, händerna var iskalla och jag satt och frös i lunchrummet inkurad i min kära fleecejacka. Tänkte att börjar jag småskaka så är det feber på G men det gav sig en timme efter lunch. När fingrarna blir så där kalla är det nästan stört omöjligt att skriva på tangentbordet eller hålla på med papper. For hemåt vid 14-tiden och stannade vi lilla ICA-butiken och bunkrade bröd så de har på måndag. Beställer från ICA Maxis med utkörning men med helgdagar är det bara onödigt dyrt att bara köpa några små grejer och betala dyr hemkörning så jag kompletterar med inköp när jag åker förbi – och kommer ihåg 🙂

Skrivit till både ögonläkaren och en optiker i stan som har slogan ”inget synfel är för svårt” så får vi se om hon kan hitta en gyllene medelväg för det här går inte så länge till. Ser så jäkla dåligt – dubbelt och skall jag försöka få lite skärpa så får jag blunda m vänster. Titta vanligt är inga problem men att läsa text på TVn och på datorn.. där kan man man ju köra CTRL och + så det går att förstora men det är ansträngande som bara den att kisa. Det är väl så att horninnorna har läkt och då blir ju både brytningsfel och närsyntheten annorlunda. Eller så är det på väg åt pipsvängen, så jag skrev till min läkare och undrade hur planen ser ut samt att hon kan glömma att jag kan ta dem både morgon och kväll. Lär inget höra innan den 11/1 när Sverige startar upp igen. Nu tar vi nyårsledig och jag skall njuta av varenda minut. Sova ut, bara vara och ta hand om sig själv – inte dumt. Hjälpt en fd jobbarkompis med en fakturamall som jag visst har gjort för en jäkla massa år sedan såg jag med tanke på layout och clipartbild 🙂 Men det är roligt att se hur man jobbade då, innan man blev lite mer driven i programmen.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 30 december, 2015 i Vardagsinlägg

 

5 svar till “Färdigkonsultat

  1. Znogge

    31 december, 2015 at 13:22

    Hoppas verkligen att de kan få ordning på ditt synfel. Vi är verkligen så beroende av våra ögon och synen att den har högsta prioritet.

    Passar på att önska er en trevlig nyårsafton och ett gott slut 😀

    Kram

     
    • Suttecity

      31 december, 2015 at 13:31

      Gott Slut och Gott Nytt Znogge! Kram

       
  2. madonnan

    1 januari, 2016 at 14:50

    Hoppas att du får bra hjälp med synfelet. Kram o Gott Nytt!

     
    • Suttecity

      1 januari, 2016 at 15:03

      Ja något bättre hoppas jag på i alla fall även om det inte kan bli fullt på vänster. Skruttkropp 🙂

       
      • madonnan

        1 januari, 2016 at 15:11

        Håller tummarna, kram!

         

Kommentera

 
