RSS

Snön faller

01 Jan

och det hade ju varit kanon om det hade varit förra veckan när kusinen & Co var här, men man kan inte styra eländet.

Gårdagen gav en duktigt tung migrän fram på efter lunch så det fick bli en stark tablett och en date med spikmattan en halvtimme. Det gjorde gott ont så det var nog behövligt.

Hade suttit och fixat med bokföringen för att få momsen klar så att man vet hur mycket som skall sättas in på skattekontot samt att få undan prel.skatten så att jag vet att det finns där – man vet ju aldrig hur det blir med jobb kommande år. Samma med pensionssparandet, det fick åka in på kontot idag så kan man känna sig trygg med sparandet.

Mamma kom hem här fram på förmiddagen och doftar rök… så det mesta åkte i tvättmaskinen. Ställde in även hennes bil i garaget och jag fick brôckla en stund innan jag fick min bil rätt och kunde backa över smörjgropen. Inte många cm om att göra så det tog sin lilla stund. Fyllde på spolarvätska och satte in en annan kupévärmare i min bil då den lilla jag har är lite klen. Fick även byta timern till motorvärmaren för när jag skulle ändra på plupparna for hela skiten isär så den fick gå till sopis.

Tröttnade på dumma nackmuskeln så jag kletade på Linnex.. hej hopp. Var lite generös… man skall visst bara dutta säger syrran. Drog två rejäla streck över nacke och ner över axeln… bränner satan i gatan och skinnet blev illrött men nu börjar det lana av lite så det var väl behövligt. Tänkte lägga mig på spikmattan igen men väntar nog tills det har lugnat sig 🙂 Skall gå ut och ge fåglarna mer frön och nötter så de får sitt. I övrigt en väldigt lugnt nyårsdag. Konserten avklarad så får vi se vad man skall göra mer. Orkar inte bara sitta – annars kanske Ivanhoe vore ett alternativ.

Igår var det stillsamt men trivsamt hos syrran och Lilla E var väldigt uppspelt inför tolvslaget som bara hon kan vara. Jag satt i soffan på ett stort lakan då de har katter och jag kan inte sitta i klädda möbler där de har varit. Givetvis skulle deras Morris vara där jag var – älskar katter men tål dem inte så det blev x-antal gånger de fick rycka ut. Sedan kom Amigo och lade sig en stund och då fick jag vara kattfri. Mycket tacksam att jag tål hans päls, saknar verkligen att ha katt. Vi konstaterade att M Ernman gjorde ett bra nyårstal och att man för första gången fick lite mer mening i texten. Tyckte hon gjorde den jättebra och man vet vart hon står i frågan så det blev lite mer botten är de storvurmliga talen som varit tidigare.

Då säger vi hej 2016 och hoppas att du har lite mer positivt med dig i korgen under året än vad 2015 hade. God Fortsättning och Gott Nytt!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 1 januari, 2016 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Snön faller

  1. Znogge

    2 januari, 2016 at 14:41

    Ja, hennes tal var konkret och bra. Många har svamlat iväg på tok för mycket.

    Sonen här är också kattallergiker vilket inte är en rolig allergi alls 😦

    Kram

     
    • Znogge

      2 januari, 2016 at 14:43

      Inte för att någon allergi nu är det men de kan i alla fall vara mer eller mindre besvärliga. Just katthår kan finnas kvar i ett hus i upp till tio år trots noggrann städning…

      Kram

       
      • Suttecity

        2 januari, 2016 at 17:45

        Ja det kommer fram katthår än i dag här efter vår gamla katta. Vi tog bort henne 96/97 så det kilar in sig överallt. Det är en ”ettrig” allergen, helt klart. Ibland bara måste jag få kela lite med Musse när han hälsar på men det blir till att tvätta händer och underarmar tämligen omgående. Kram

         
    • Suttecity

      2 januari, 2016 at 17:47

      Nej det är skit helt enkelt. Veteflocken, papillon och vita dvärgschnauzer tål jag i alla fall så det är tur det så att man kan ha lite kontakt med djur. Det var marsvinet som utlöste det hela. Också ettriga grejer vad gäller allergener.

       

Kommentera

 
