RSS

Lagom arbetsvecka

03 Jan

väntar. Jobb måndag och torsdag. Passar mig bra. Lär dock bli körigt då det är månadsskifte och det skall rapporteras närvaro och statistik. Dock är platsC tebax så jag kan ägna mig åt administrationen. Passar mig ypperligt bra.

Idag har axlar och nacke varit på bättre humör, det har varit jävliga dagar. Men stunderna på ”tuben” och lite annat smått och gott i åtgärdsväg har nog hjälpt idag. Ingen kramp i musklerna så det underlättar ju. Var ute med syrran en sväng på em med Amigo och hade stavarna med mig och sedan lade jag mig på tuben igen och det kändes att det tog där det skulle.

Amigo är heltokig i snö, speciellt pudersnö så han röjde friskt idag på promenaden 😀
2016-01-03-13.56

Pysslat med lite av ditt och datt idag och även varit ute och skuffat undan den lätta snön som kommit. Det gick att blåsa av snön på bilen t o m så det var torrare luft och STORA flingor. Så jäkla vackert blev det när solen kom igenom och det blev klart väder igen. Slängde upp syrrans mobil i kylan (legat runt 9-10 minus här idag) och fotade lite snabbt innan vi kom upp på stora vägen igen
Solig-vinderdag-2016
När vi kom till kurvan förbi huset som syns hörde vi ett dovt mullrande och jag sa till syrran – för skråen, studs över vägen till grusvägen! Där kom snöplogen i mötande fil, hade blivit skutt ner i diket och bli översnöade annars.. 🙂

Laddar mentalt för morgondagen. Nu lite TV och slappa innan det är dags att komma i säng i god tid. Svejs!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 januari, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
