RSS

Plötsligt

07 Jan

så återvände livsandarna över en natt och jag har sovit väldigt bra, legat nästan still hela natten utan att vakna. Det har inte hänt på bra länge kan jag säga. Inte ont någonstans heller så ja, det gick ovanligt lätt att gå upp i morse. Visst är man sömnig men ja, det kändes ovanligt bra.

När vi kom till jobbet var alla eluttag i fika/data/kopiatorrummet strömlösa… Det hade varit vattenläcka i måndags när jag gått hem som varit i taket ihop med elledningarna… Var inne och kollade  vid snabbsäkringarna men allt såg bra ut. Dock hade jag inte riktigt koll på jordfelsbrytaren, den stod inte åt samma håll som i vårt proppskåp.  Provade att dra upp sprinten men det satt så hår så jag trodde den var rätt. Fixade med förlängningskablage så vi kom igång med datorerna men frysen blev avfrostad och tack och lov att jag inte hade gjort storköp så det var fullt i frys och kyl. Nu klarade sig det mesta, var bara några limpor i frysen så nu är den isfri. Häpp = merarbete. Fastighetsteknikern/elektrikern kontaktades, just in case och vi kollade det tillsammans och jodå, plupp upp med jordfelsbrytaren så var det igång. Man lär så länge man lever.

Det sinkade lite så jag hann inte med allt då alla maskiner jag behövde kolla av var strömlösa, får fixas på måndag. Alla på plast, skönt. Vi fick in en ny medarbetare i dag som startar på onsdag nästa vecka. Gott med förstärkning. Hade infomötet på AF och ett vaket gäng så det blir nog bra. På väg till bilen smet jag in på Röda Korset och köpte glas åt moster och morbror då det kommit in juicglas i serien. Kan säga att jag var spänd när jag gick tillbaka för det var isigt så in i hoppsan med pudersnö.. glas i kassen så det var som gjort att halka omkull. Men det klarade sig. Kôrs i take’ 🙂

Blev 1½h jobb här hemma när jag kom hem men nu är jag med i matchen, tror jag. Blir nog mer i morgon men tack vare VPN-konto så slipper jag pendla utan kan göra samma jobb här hemma. Gillas. Nu tar vi TV-kvällen. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 7 januari, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Plötsligt

  1. HEMIMAMMA

    8 januari, 2016 at 16:18

    Finns bara en sak som irriterar mer än strömavbrott och det är när vattenpumpen fryser…

    Hemikram

     

Kommentera

 
