RSS

Ledigheten som bortblåst

11 Jan

i systemet… kursstarter och folk överallt och ja det var mer än körigt och alla skall ha svar och man behöver göra saker i lugn och ro men det sket sig helt enkelt. Sedan blev det även planering inför eftermiddagen då jag och G (hon har hjälp Biggan några dagar i veckan de senaste 5 åren och hon var med henne när hon somnade in) och vi skulle möta representanten som skulle ha med alla hjälpmedel och larmkillen skulle ha med grejerna och jag fick skriva över nycklarna på mig. Man skall aldrig vara ensam i lägenheten så vi var två som letade reda på pärmar med papper som behövs för bouppteckningen. Vi skall träffa begravningsbyrån på onsdag i storbyn. Det var otroligt jobbigt att vara där och hon inte är kvar, men värst är det nog för G – hon var otröstlig så vi stod och kramade om varandra flera gånger och hon fick ta det i sin egen takt. Kyl och frys blev tömt också så det blev en hel del kassar med hem. Så får den som tar hand om bouppteckningen fixa möbler, värdesaker mm så allt ligger som hon lämnade det.

Det tog sin lilla stund och det är ju snö ta mig hoppsan överallt och halt och träligt att gå och köra i. Vägen var väldigt môljig på väg till stan och inne i stan… hjälp mig väl… de plogar inte om det inte är över 4 cm… G bor på bostadsområdet där jag gick i låg/mellanstadiet och smala gator, vallar över allt och bilar som parkerar så gott det går. Tänkte att jag skulle slippa böket vid Löfbergs Lila så jag for tillbaka och tog rondellen vid CSK – lagom intelligent då klockan var 17…. och alla som jobbar skall hem… köööööööö och rödljus som släpper 4 bilar i taget.. det vändes i kön och folk for åt andra hållet istället men jag stillade mig, var rätt mör efter dagen så jag orkade inte ånga upp mig. In på lilla ICA-butiken på hemvägen och när jag kom vid frysdisken kom ett glatt leende mot mig och ett hej! Jösses vad jag fick tänka. Men det visade sig vara en linedance-adept som gärna ville dansa mera. Har ju mest ryggen åt så jag känner inte igen alla framifrån 🙂 Roligt att de saknar mig. Vi får se om framtiden gör att man kan starta nya grupper. Just nu finns inte ork och motivation – eller anmälningar heller för den delen.

Här hemma har det ju kommit apmycket snö! Snälle grannen höll på när jag kom hem så jag backade in mot huset och lastade ut allt och då hade han gjort lite väg och jag fick undan det värsta utanför dörrarna och fick in bilen. Sedan kunde han rensa bort snön i lugn och ro. SÅ tacksam för att han helpar oss. Jan är ju inte hemma alla gånger och traktorhelvetet fungerar ju när det vill. De har 4-hjuling på jobbet som de kör med, vore inte dumt, men när det blir mycket snö behövs det lite rejälare grejer.

Skulle behövt jobba här hemma ikväll men jag orkar f*n i mig inte – sleten. Lägger måndagen till handlingarna, i morgon är det dags för ögonkontroll.

 
1 kommentar

Publicerat av på 11 januari, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Ledigheten som bortblåst

  1. Znogge

    12 januari, 2016 at 10:09

    Det är verkligen mycket som ska ordnas när någon när och kär har gått bort. Jag tyckte det kändes så hemskt att gå in i mammas lägenhet när jag visste att hon aldrig skulle komma dit igen. Men vi hade liksom inget val utan det var bara att göra det.

    Hoppas allt ska fungera planenligt och även då på jobbet.

    Kram

     

Kommentera

 
