RSS

Nya droppar

12 Jan

blev det på recept. Cirklosporindropparna hade inte den effekten hon vill se vad gäller inflammationen på hornhinnorna, men det är en väldig låg dos och hon sa att skulle vi ta den som är bruklig så skulle hon inte bli poppis… 1-2% brukar det ligga på och jag hade 0,1 % och vet hur det kändes. Nej tack. Så nu kör vi 4 veckor med de nya. Hon var nöjd med att utslagen i ansiktet lyste med sin frånvaro. Kanske man kan få vita ögonvitor igen och se lite klarare. Skimmer kan vara vackert men inte jämt.. Hade tid kl 14:30 och drog strax före kl 14. Ja men hjälp mig väl… parkering kl 14 vid CSK. Dömt att misslyckas i vanliga fall. Lägg på en hög med snö som inte blivit bortforslad och att folk agerar rena Wilda Western när snön täcker strecken på parkeringsfickorna.. sedan står folk bara där med bilen och glor. Flôtta på er!! Kom loss ur kön till slut och klockan den tickade och jag for bort mot mitt gamla dagis som ligger i kvarteret intill. Snö ta mig hoppsan överallt men jag hittade en parkeringsficka och blev av med bilen och då var det 5 min tillgodo och det blev till att pinna på i bra speed på oskottade hala trottoarer men som tur är prioriterar de ju gång/cykelbanorna i stan så de var riktigt bra snöröjda utan slirigt modd så att benen gick som Bambi på hal is. Värre när man kom på streetan mot CSK. Stackars de som har svårt att gå och har rollator osv det går ju inte att komma fram utan att riskera att trulla omkull. Med en minut till godo kom jag igenom snurrdörren vid entrén och det var powerwalk i högre skolan mot receptionen vid hissen kan jag säga. Ett par minuter över var jag på stolen utanför hennes rum och hann att pusta några minuter innan hon ropade in mig. Tog bara en halvtimme och sedan rask men inte lika snabb promenix tebax till bilen och hemåt. Igår stod jag ju i kö både länge och väl men idag var jag själv på den sträckan så det kom iväg ut på motorvägen snabbt som ögat och skön att slippar köra i mörker. In och hämtade paket på macken i storbyn och köpte även lite mer spolarvätska. Fått skit i mina spolarmunstycken mest troligtvis men jag köpte några flaskor som är lättare att ha i bilen istället för dunkarna. Provade att fylla på om det skulle ha varit läckage igen men det var gott om det i tanken. Väl hemma så hämtade jag en nål och rafsade runt, så får vi se om det blir bättre i morgon. Fick även bort iskanten som gjorde att jag nästan inte fick igen dörrarna igår så nu fungerar det igen. Vad jag kan 🙂

I morgon blir det besök hos begravningsentreprenören kl 13 så det blir kort dag på kontoret då vi skall till kontoret i storbyn. Får bli långdag på torsdag när RegC kommer till stan. Reder sig.

Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 januari, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
