RSS

Idag for de hemåt igen

17 Jan

och det blev så där väldans tomt här… de skickade meddelande att de kommit hem så man kan släppa funderingarna på det. Gillar inte när nära och kära är ute och far. Vi hade en jättemysig kväll igår och Smulan och N kom med bussen vid 20-snåret och sedan spelades det UNO här för fulla muggar. Tycker inte det är roligt så jag höll mig till att föra protokoll. Roligare att sitta bredvid och höra alla kommentarer 🙂 N är nu invigd i familjen, lika bra att han lär sig hur vi är redan från början 🙂

I morse tänkte jag att nu skall jag börja röja lite på databordet på kontoret och som vanligt när jag börjar med saker jag har god ambition på – så blir det merarbete och lite till. Idag var inget undantag. När jag gick där och plockade såg jag att mellanhyllan såg konstig ut, den tippade liksom framåt och mamma har klagat på att det inte gått så bra att få in pärmarna, men ja, man glömmer bort. Den var på väg ner och skruven hade dragit med sig del av spånskivan så det blev till att ta ner alla böcker och pärmar… som blev liggandes på bänkar och öppna skåpsdelen vid symaskinen. Provade att dra till skruvarna på de övriga och då ”hickade” hyllan till och kom ut en bit från väggen… dret… så bort med de grejerna också och där någonstans kände jag att nu var det inte så skojsigt längre så jag gick därifrån, lite lätt irriterad. Men när jag satt här så fick jag upp en massa alternativa möbleringsbilder i skallen och nu har etapp 1 genomförts. Vi har haft ett gammalt skrivbord som symaskinsbord och när vi renoverade tvättstugan fick det flytta ut i tvättstugan och bänklösningen vi hade med underskåp och skiva åkte in på kontoret och där har det varit syhörna i bra många år nu. Så detta gamla skrivbord står för tillfället på altanen på norrsidan för vidare transport till logen. Behöver nog lite help så jag avvaktar starkar armar. Skrivbordet pappa har haft på kontoret är ett gammalt skrivbord som farfar hade och då det förr var vardagsrum/TV-rum där vi har tvättstugan idag – så har det gamla stått vid det fönstret mot norrsidan och nu har det ”kommit hem” igen. Men madre mia vad grejer det var i lådorna. Papps var ju bra på att spara saker… och vi hittade en hel del och har kastat endel. Så får vi organisera lådorna när vi får mer ork. Den tog slut när vi rensade. Ser ut som själva Beirut på kontoret men nu har vi en vägg ledig så det skall möbleras om – men det hinns. Ambitionen på städning kom på skam men jag tror det blir gôrbra när det blir klart. Var väl någon som tyckte att det var dags att ta tag i sakerna 🙂

Vacker dag även idag och en promenix till Vita Huset för lunch. Sedan har det blivit än mer steg när vi röjde så det är lite möra fötter och ben. I morgon skall Smulan med mig till jobbet. Spörres om den lilla komababy kommer upp 🙂 Vi åker ju när hon brukar gå upp så hon är lite skeptisk. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 januari, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
