RSS

Dubbelstuds

18 Jan

på larmknappen när jag ställde klockan igår visade det sig. Var vaken vid 0130 och hade lite trögt att somna om efter att jag varit uppe en sväng då det kluckade i öronen. Tyckte att jag prexis slumrat till men kikade på klockan och då hade jag försovit mig 30 min! Pjongvaken och stel som en pinne i kroppen, men knakade väl rätt mig så gott det gick innan jag fick ta mig upp och göra mig i ordning. Kl 0645 for jag upp vid Vita Huset och hämtade en sömnig systerdotter som skall praktisera hos mig några dagar. Hon har fått mycket att sortera idag så hon var bra trött när vi slutade vid 1430 🙂

En härlig dag har det varit ute men det var bara till och från bilen man fick luft, ja var ju och hämtade posten förstås men ingen längre tur. Det var SÅ vackert i morse med en massa rimfrost men attans vad det kröp in fuktig kall luft överallt.

När jag kom hem satt Musse här och frös om tassarna så han fick följa med in och fick lite grädde. Sedan ut och så tebax in igen när syrran hämtade hunden. Han stannade här en stund och jag hörde honom på övervåningen tyckte jag men plötsligt började pianot att plinka! Då blev det lite puls 🙂 Jodå, han klev runt där men kom på att nog var lita läskigt så han bestämde sig för att gå ut.

Fixat en flyer till en föreningskund och mamma har bjudit på goda maten och nu får det bli lite TV resten av kvällen. Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 18 januari, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Dubbelstuds

  1. Znogge

    18 januari, 2016 at 21:19

    Jag hade hoppat högt om pianot hade börjat spela av sig själv men det finns oftast en naturlig förklaring 😀

     
    • Suttecity

      18 januari, 2016 at 21:35

      Ja tack och lov ☺ Brukar ha lite besök men de är inte så högljudda som tur är ☺

       

Kommentera

 
