RSS

Redigt gôtt

21 Jan

att veckan är över… det är inte ofta jag blir förbannad numera, det är så jobbigt, men idag rann det över. Det skall mycket till att jag tappar fattningen på jobbet, men idag blev det basröst och jag bad hen att avlägsna sig från min reception. Vissa tittar ju på en som ”ja jag ser att munnen går på dig men jag bryr mig inte ett spår” men jag tror bestämt att budskapet gick fram och efter en timme kom hen tillbaka och bad om ursäkt. Då var min dag redan förstörd. Funderar skarpt på att börja knapra magsårsmedicin… eller helt sonika göra något annat på dagarna. Det får inte ta mer än det ger, det är inga pengar värda. Vi får se. Släpp sargen var det va Kulan?? 😀

Blev nästan full dag på jobbet, igår tog jag med Smulan hem vid 14-tiden. Hon har gjort tre dagar hos mig på jobbet på praktik. Torsdagar bli alltid längre då det är sista dagen på veckan och scheman och annat måste bli klart. Skrivbordet var städat när jag gick så det känns bra när man kommer tebax på måndag.

En turbulent vecka i Sverige och i världen. Vad fasen skall det bli av allt? Sagt det förut och säger det igen. Glad att jag inte satt några barn till den här världen…. har nog med ångest för de ungar jag har omkring mig. Då är det skönt att veta att det finns goa människor som t ex Lars Lerin. Han är ju för härlig och det ger i alla fall mig hopp om mänskligheten.

Vår lilla solstråle Lilla E kom med engeskaläxan och moster har förhört och hjälpt till med uttal och det är inte lätt med allt th-ljud 🙂 Men hon lär sig så jäkla snabbt. Vi måste träna om hon får plats på Engelska skolan så hon är förberedd.

Var hemma strax efter 16 och det var ett härligt ljus ute och månen var stark redan då. Vi har rejält med snö och den är orörd upp mot friggan. Tog fram mobilen och tog en bild och fixade lite i Instagram-justeringen då kameran gärna ljusar upp och man tappar nyanserna.
manen

I morgon är det Zumba Gold-dags igen! Härligt! Tar ev med en ny låt i morgon så får vi se hur den tas emot.

Nu ska jag slå ner rompa i fåtöljen och ta det piano resten av kvällen. // Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 januari, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
