RSS

In i dimman

25 Jan

bokstavligt när man skulle köra in i morse. Kan säga att mitt synfel inte är kompatibelt med dimma, dyngiga vägar och mörker. Ingen kombo som fungerar strålande. Brukar inte vara obekväm när jag kör i vanliga fall men i morse var det inte roligt alls. Rotade fram min gula glasögon när jag kom hem så får jag hoppas att de fungerar även på morgonturen till jobbet. Tänkte mig till IKEA och Clas Ohlson efter jobbet men det skulle hinna bli mörkt då och jag ville inte åka hem i mörker om det gick att undvika. Så jag pep iväg vid 14:30. Höll på att sluta vid ”röda torget” för där kom det en gôbbsnok i en stor Volvo utfarandes från höger vid Lidl (han hade väjningsplikt ) och som tur var hade jag ingen i vänster körfält så jag kunde veja – blev helljus i röven på honom kan jag säga. Fasen så nära det var. Hade rätt rejäl puls en bra bit. Hade ju varit ljusblått att avsluta denna ”fantastiska” måndag på det sättet. Inte blivit förvånad. Hann inte ens få av mig jackan idag när jag väl kom fram innan jag hade en elev som stod och stampade och krånglade. Innan klockan var 07:45 var jag beredd att ge f*n i allt och fara hem, men gick in i fikarummet och tömde diskmaskinen och tog några djupa andetag istället. Ärligt så funderar jag på att stämpla ut från allt och bara dra iväg så jag får lite space. Kuala lumpur kanske vore något? Där lär man försvinna in i mängden så gör jag nog minst skada och är ur vägen. Men saker kommer nog lösa sig automatiskt framöver vad det verkar. Återstår att se. Försöker svälja och hänga i ett tag till så blir det som det blir. Om det blir.

Morgonen satte färgen på hela dagen och det var skönt att komma hem. Pluggade i proppen till bilen och när jag kom in så hade jordfelsbrytaren slagit till. Visade sig att det var en gammal kabel som inte var helt isolerad i ”honan” som jag letade fram då den andra hade gått av när den kom i närkontakt med snöslungan. Varit kallt och torrt innan så det har väl inte kommit in fukt förrän nu. Så det blev till att gå ut och leta efter kabel nr 3 som vi har som är nya och har gjutna kontakter. Hittade den till slut – skönt, så slapp jag trava ut på gräsmattan och ta den som vi har till flaggstångsgranen. Så efter att ha tagit in den gröna bilkabeln så att den fick torka fungerade det igen. Eller så blir det svart i morgon bitti när timern slår på. Spörres. Vi har en väl fungerande jordfelsbrytare i alla fall. Välinvesterade pengar.

Nu skall jag packa ihop inför morgondagens RGRM-start. Skall bli skönt att få träna och förhoppningsvis fylla på energiförrådet. https://www.youtube.com/watch?v=nG1jjAl7e5Q
Lite överkurs 🙂

 

 

 

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 januari, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
