RSS

Blev en toppenkväll!!

01 Feb

Ja men hörrni vad roligt man kan ha på jobbet 🙂

Först vinkade vi av Västeråsgänget vid halvtolv och jag förberedde mig och vi for iväg vid 13-tiden. Ensamma på vägen så det gick i ett huj och vi var framme på 1½h. Genrepet med grabbarna gick jättebra och oj så många lovord jag fick 🙂 Behövde verkligen få lite egoboost för självkänslan. En timme innan det var dags var det knökfullt med folk! Make till uppslutning. Rent av förundrad kan jag säga.

Lennart hälsade alla välkomna innan han presenterade mig
1
Sedan startade jag med egna bakgrunder: Crying time, Rose Garden och Back to Louisianna. Satt som en smäck och publiken var med på noterna och klappade. Reine fixade med ljudet då bakgrunderna är av blandad kvalitet så att inte publiken tappade öronen när sista drog igång 🙂
3
Sedan sjöng Christer och det var Elvis för hela slanten. Svängde gott och det var många låtar från Temix-repet som vi körde när det begav sig så man satt och sjöng med. Efter pausen var det så dags för mig och grabbarna i ELIS Orkester att köra mina låtar. Men oj så det svängde 🙂 Just Walk on by, Personality och Tennessee Waltz blev det och det var stort gensvar från publiken. Kommer nog blir fler samarbeten framöver vad gossarna sa. Hade riktigt lyxigt denna gång och fick saxkomp som satt väldans bra på TW och Personality.
4
Behöver man säga att jag trivs där på scenen med mikrofonen i handen? 🙂
2
Samtliga foton ovan tagna av Lena Johansson.

Skall se om jag kan ordna med uppladdning av filmklippen också under veckan. Måste redigera lite då mamma glömde stänga av kameran så det blev lite golvfilm 🙂 Tacksam för att hon hängde med mig som sällskap och hon fotade lite och filmade sången. Vi for hemåt när jag var klar så jag missade grabbarnas avslutning men det var mycket värt att komma hem i tid. Plockade upp Smulan med pojkvän i Karlstad på vägen hem.

Sov riktigt gott och att sjunga gör ju så gott i själen och att få så mycket positiv feedback stärker ju upp en. Dock dalade denna energiboost ner till skoskaven när jag kom till jobbet… ett besked jag bävat för kom och nu vete fåglarna hur det blir med saker och ting. Men jag är den jag är och jag piper inte iväg i första rappet. Men jag har talat om hur jag känner och inte vill ha det så får vi se vart allt landar. Blir mest ledsen, men hoppas att det löser sig till det bästa. Skönt ändå att bara vara konsult. Tillit och tålamod……

Jobbade bara till 12 idag och for ner till stan och parkerade bilen intill frissan och travade genom centrum och mötte upp mamma vid Åhléns och vi gick upp på Café Grodan och tog den största bakade potatis jag sett. God skagenröra till och vojne så mätta.. Sedan knatade vi tillbaka genom stan till frissan och både mamma och jag fick mindre med kalufs. Kram och hej och ut till bilen och iväg till mammas kusin då vi skulle träffa prästen inför begravningen på torsdag. Då började snökanonen ladda. Rejält. Blev ett bra möte med prästen så får vi se hur han syr ihop talet. Vi åkte vid 16-tiden och jösses vilka lapphandskar som kom ner… i stora mängder. Biltema var slutmålet i stan och efter många om och letande på lager hittade killen de takarmaturer vi skulle ha och ett par vindrutetorkarblad fick hänga med på vägen ut. Satan i gatan vad det snöade!! In på lill-ICA på vägen hem och fick en sur medtrafikant i ändan när vi for ut på 63:an. Surpuppa, håll avstånden så blir det nog bra skall du se och sluta ljustuta!

In till kassören i PRO då vi måste ha nya papper och revisionsberättelsen inskannad. Så vid 18-snåret kom vi hem här. Inget hår ser det ut som så nu sitter jag här med babymössan på och stinker 🙂  Snart dags att skölja ur. Så det har varit en intensiv dag även idag. //Svejs!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 1 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Blev en toppenkväll!!

  1. Jag

    2 februari, 2016 at 00:14

    Jag kan tro att du hade roligt! Ser fram emot filmerna! Du kanske skulle ta upp sjungandet lite mer igen?
    Kram

     
    • Suttecity

      2 februari, 2016 at 00:16

      Ja det har varit på tok för lite sång i livet ett tag. Kram

       
  2. Znogge

    2 februari, 2016 at 07:21

    Så roligt att det gick så bra och att publiken var med på noterna men så kan du ju verkligen sjunga också 😀

    Kram

     
    • Suttecity

      2 februari, 2016 at 09:55

      Feedbacken från publiken är oslagbar. Hade glömt hur bra jag mår när jag får sjunga. Får skärpa mig ☺ Kram

       

Kommentera

 
