RSS

Nyvaken

02 Feb

känner man sig, som att ha piggat på sig efter en överjäklig baksmälla.

Hade lite diffus huvudvärk redan i morse och efter frukostfikat på jobbet tog jag mig en Alvedon och skulle börja mata in i datorn men sorterade lite papper först. Då var det som om någon hade öppnat värsta dammluckan och det är ungefär som ett vattenfall från skallen och genom kroppen och det suger ner en och går i sidled, ja ni som haft tryckfall och yrselanfall vet ju på ett ungefär hur jag menar. Det bara susade i skallen och då jag nu vet att att kota nr 2 i nacken orsakar eländet försökte jag stödja upp med händerna i nacken och sträcka ut men det kvittade hur jag satt så yrade det. Superläskigt.. blev lite bättre och då kom nästäppan och illamåendet… tog mig in i kontoret där vi har en gammal bäddsoffa med höga armstöd så jag fick upp benen i 90 graders vinkel och stödde nacken med händerna till det slutade att gunga. Det tar ju musten ur en. Och detta illamående… smög mig in till fikarummet där kollegorna satt och de tyckte jag var blek kom snoken. Väntade på att tabletten skulle verka men det släppte inte och jag hade hela tiden koll på var soptunnan var om utifall att det skulle bli akut. Gav upp efter en timme och konstaterade att ha RGRM-klass idag var inte med på kartan… hittade mobilnr till alla och SMSade ut och bad även studieförbundet att hjälpa mig så vi fick tag på de flesta. Hoppas innerligt att de andra såg meddelanden eller lyssnade av sina telefonsvarare. Det är ett stort projekt för dem att ta sig till lokalen så jag ville hindra dem från att behöva ta den turen. Vid 12-snåret sa jag tack för idag och for hemåt, då var det relativt stabilt. Men som sagt, mådde pyton. Väl hemma åt jag lunchlådan, som tur var ingen direkt smakrik mat – man blir lite överkänslig för lukter och smaker när migränen sätter till. Illamåendet stillade sig så jag var nog hungrig också. Sedan tog jag en dicofenak och gick upp och kröp under täcket. Sov väl 30 min så när jag vaknade till var värken borta men man blir ju lite ”bakis” som sagt.

När det slutat yra som värst på jobbet skickade jag SMS till kiropraktorn, skulle ju varit där förra måndagen men ställde in. Tur som en tok så hade han en tid i morgon fm så jag tog den. Lär spraka bra i nacken.. även bäckenleden har börjat haka upp sig så det är väl dags. Klarat mig riktigt bra ett tag nu men idag slog det undan benen på mig igen. Förvisso anade jag att det skulle bli bekymmer men det kan väl ta i med måtta. Dels hade jag klackade bootsen på mig i söndags, går bara i goa skor annars för ländryggens skull. Samt då hårtvätten hos frissan. ligga i tvättklykan tar hårt på nacken. Nåja, det repar sig. Legat på tuben här och sträckt ut ryggkotorna och det ploppar och småknakar så det behövs nog gås igenom. Ja så det har varit en knepig dag. Men det blir nog bra igen.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
