RSS

Blä – gillar inte

04 Feb

att vara snorig – speciellt inte precis när det bryter ut. Men peppar peppar verkar jag ha fått ordning på bacillerna som gör halsont så so far ”bara” bôpptätt i bihålorna. Men jag har spolat snoken några gånger – Nose Buddy är bra grejer – och i morse tog jag i lite Aloe Vera i så kan det så gotta till sig och läka lite. Strepsils, Kan Jang, extra ASEA och så Coldzyme har intagits under gårdagen och när jag är förkyld så sköljer och gurglar jag mig med Listerin. Starkt som hoppsan men ja, det kan ju ta bort någon baselusk i alla fall.

Dålig timing men sånt här får man ju ta när det kommer. Skall börja sjunga upp lite lätt här så får vi se hur det känns. Lite basröst, men det är bra för sången jag skall sjunga i kyrkan och den tonarten jag har. Klarat att sjunga med värre halsont än det här så får man hålla tummen att inte tupparna i halsen far runt okontrollerat. Skall sjunga direkt efter inledande musiken, så har jag Sammarkand inspelad sedan pappas begravning som vi spelar när vi går fram och så skall kantorn fylla i med pianospel instrumentalt när låten är slut och om det behövs. Moster och morbror stannar tills på lördag så det skall bli gott att ses. Kusinen kom inte med denna gång som var tänk men vi hoppas att han kommer hit med kidsen på sportlovet.

Hoppas på en ljus och fin stund i kyrkan, men det skall bli väldigt skönt när den här dagen – och veckan – är över.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 4 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Blä – gillar inte

  1. malinsnystart

    4 februari, 2016 at 10:23

     
  2. Znogge

    4 februari, 2016 at 15:59

    Krya på dig!

     
  3. madonnan

    5 februari, 2016 at 17:35

    Krya på dig! Bra att rösten höll. Kram

     
    • Suttecity

      5 februari, 2016 at 17:55

      Ja det var lite nervöst innan. Begravningar är så ”direkta” så folk hör om det blir fel på ett helt annat sätt. Tack, ska försöka hålla mig lugn så det får läka ut 🙂 Kram

       

Kommentera

 
