RSS

Nu har vi sagt hejdå

04 Feb

Det blev en fin stund i kyrkan och jag blev lite svettig i pannan när jag träffade kantorn då hon hade ett nytt arr – med höjning! Gulp. En jättefin version spelade hon på flygeln så jag fick vara på tårna och tänka om hur jag sjunger den annars med mellanspel och som sagt med höjning. Men det fungerade bra. Trots förkylda snoken och halsen. Vi körde igenom två gånger så vi var överens och så var det bara att köra. Sedan gick jag ner och satte mig med de övriga. Vi spelade min inspelning med Sammarkand när vi gick fram på avskedet. Det var inte så många så det räckte precis när låten var klar. Tror att sången satt bra, verkade så på alla reaktionerna så kanske det kan bli fler sånginsatser i den kyrkan. Skall höra av mig. Det var samma kantor som spelade på Birgit’s mans begravning när jag sjöng då och som med hela handen sa att nu skickar du ut demotape så att fler kantorer får höra dig för du har en speciell röst som passar i kyrkan.

Var ganska så tom efteråt…. men en trevlig kaffestund med Biggans gamla grannar och frun där har jobbat med mamma så vi har setts genom åren. Vi körde hem Gerd och så fick morbror en rundtur i sina gamla kvarter på kuppen.

Så nu är det jobbigaste över. Inväntar besked från juristen så vi får veta om vi skall göra mer i lägenheten.

Bilderna blev lite suddiga då jag tog bort blixten. Men jag vet att släkten vill se så det fick bli som det blev

Jag tog en bild från läktaren när jag väntade på att börja sjunga. Det var så lagom med med vita kistan och dekorationen samt de två hjärtana som gudbarnens mamma gjorde och skickade med moster och morbror från Västerås.
kyrkan
Heart
Istället för stora arrangemang ville vi ha hjärtan så det stora var från oss vuxna och det lilla från Smulan och Nathalie
B
Bilden på henne skulle givetvis vara med och den var även med på programmet.
Det är ju så här jag minns henne, vid köksbordet, glad att man kom och hälsade på och nyfiket ville ha reda på hur man hade det och vad som hänt i livet. Saknar henne enormt och det är väldigt konstigt att inse att hon inte finns längre ♥
Biggan-92

Har placerat fotot vi hade på kistan intill pappas här på skänken så de är med oss här i köket hela tiden ♥ .

Moster och morbror stannar här tills på lördag så nu får vi lite help av vår lille hantverkare 🙂 Skall försöka genomföra Zumba Gold-passet i morgon, har inte feber men uj så tät i bihålorna… ska bli gott att få gå och lägga sig när det blir så dags. Nu skall jag umgås med våra gäster. Trevlig kväll!

 

 
4 kommentarer

Publicerat av på 4 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Nu har vi sagt hejdå

  1. madonnan

    5 februari, 2016 at 17:34

    Fina foton och minnen… Hoppas du får en fin kväll! Kram

     
  2. Jag

    5 februari, 2016 at 18:42

    Det måste vara svårt att sjunga när man själv är berörd, tycker jag. Dottern sjöng på sin farmors begravning och var helt tagen, har aldrig velat göra om det på andra begravningar. Nu får du försöka vila lite och läka förkylningen. Förstår att du saknar henne.
    Kram

     
    • Suttecity

      5 februari, 2016 at 18:51

      Visst är det jobbigt, men får man inleda med solot uppe på läktaren efter första låten så fungerar det och man kan gå ner när första psalmen spelas och sätta sig med de övriga. Fungerade bra att ha det inspelat. Ja det blir tomt. Kram

       

Kommentera

 
