RSS

Inte ofta

05 Feb

det bliverkstad.pngr billigare än man trodde det skulle bli när man lämnar in bilen för bromsbyte bak. Speciellt inte när det gav kostnadsförslag på högre belopp. Bockar och tackar. Pumpen till vindrutespolaren hade gett upp, men motorn fungerade. Blev lite svettig i pannan och såg fler tusenlappar flyga men då visade det sig att det skulle gå på det facila priset av 270 kr plus arbete 🙂 Räknat med en nolla till på det beloppet så jag sa jajemen! Måste ju ha fungerande spolare när jag skall besiktiga bilen. Så det får bli ett besök nästa onsdag, skulle inte ta så lång stund sa han så jag sitter och väntar till de är klara. Väldigt bra verkstad. Tänkte ringa märkesverkstan bara på skoj och kolla. Kan garantera att de säger att jag måste byta motor och pump och se lusentapparna fladdra iväg, eller vad tror ni? 🙂 Verkstadsgubben sa glatt att ja gör det så har du lite pengar över att gå på krogen för 😀

 

Glad att jag hittat gubbarna och bannar mig för att jag använt märkesgänget… hade sparat en hel del om jag gått till dem från början. Men det får vara lärdomspeng.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 5 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Inte ofta

  1. Znogge

    5 februari, 2016 at 21:27

    Grattis till att det gick så bra och att det inte kostade skjortan i alla fall 😀

    Trevlig kväll!

     
    • Suttecity

      5 februari, 2016 at 21:31

      Plötsligt händer det ☺
      Det samma önskar jag dig och Husse!

       

Kommentera

 
