RSS

Slö lördag

06 Feb

har vi haft här mor och jag. Västeråsfolket for iväg runt 10-snåret och givetvis hade han fått med sig mammas bilnyckel hem då han flyttade den bilen för att backa intill deras.. tur vi har extranyckel 🙂 Brukar vara så att de alltid glömmer något, men att de tar extra saker med sig hör inte till vanligheterna 🙂

När man väl orkade lyfta häcken från stolen så gick jag ut till stugan och kollade blommorna och fixade med timern på morgontiden då det ju ljusnar betydligt tidigare nu. Eftermiddagen får jag ta tidigare för den gömmer sig bakom delen med pilen så man kommer inte åt när det är några timma kvar. Börjat röja på skrivbordet också, kors i taket. Men allt är långt ifrån klart.

Bihålorna har bôbbat igen så det är si och så med smaken.. kommer och går. Men so far får jag sova gott om nätterna så jag är glad för det.

Varit i Vita Huset och käkat lördagspizza. Smaken hängde i typ ett par tuggor, sedan var det smaklöst. Så irriterande det är! Lukt och smak hör allt till de sinnen man helst inte vill vara utan. Tålamod är som sagt var inte min starkaste egenskap så detta med förkylning ledsnar man redigt snabbt på.

Skoja inte vad halt det var i morse! Skulle hämta tidningen men fick vända tillbaka och sätta på mig stövlarna som var färdigbroddade. Men det regnade bort under dagen. 4 plusgrader och Lerin-grått. Klarnade lite i luften på eftermiddagen men det har verkligen varit slö-väder. Skönt. Helgen känns lång då man även var ledig i torsdags. Förhoppningsvis börjar snuvan släppa snart så att man är på G.

Mellodags strax. Lyssnade på bidragen via webben… nja jag vet inte jag.. ärligt så var nog Anna Book’s låt bäst i det här startfältet. Eller så börjar fan att bli gammal 🙂

hissa dissa

 
4 kommentarer

Publicerat av på 6 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Slö lördag

  1. Tant Otto

    6 februari, 2016 at 22:41

    Nja ..jag tycker de 2 bidragen som gick direkt till finalen var de bästa.
    Annas låt var sådär..tyckte lite synd om henne faktiskt att de inte kollat att låten varit med en gång innan ..i Moldavien.
    Mello är inte min grej egentligen..inte sedan de gjorde om dentill 4 deltävlingar..det blir för mycket.
    Idag vart jag ledig och det finns inte så mycket att se på tv ..då är Mellon helt ok att slötitta på..
    Ha en skön helg
    Kram

     
    • Suttecity

      6 februari, 2016 at 23:08

      Ja slötittande är det. Linedanceskadad som jag är nappade jag på Mimmi’s låt. När jag såg den. Förhandslyssmingen kändes sådär. Ace-låten kändes Zumba men Robins… nä gäsp. Nu är inte jag så Idolintresserad så honom hade jag ingen koll på.

       
      • Tant Otto

        6 februari, 2016 at 23:23

        Inte jag heller ..minns honom inte ..Ace har nog lite zumbatakter i sig..den svänger skönt.
        Tråkigt att du skadat dig..

         
      • Suttecity

        7 februari, 2016 at 20:30

        ”Skadan” är nog mer mental 🙂 Linedancen har infiltrerat systemet så det är svårt att släppa tankegången även om man inte utövar dansformen för tillfället.

         

Kommentera

 
