RSS

Kastar in handduken

07 Feb

och konstaterar att det får bli jobb hemifrån i morgon de timmar som behövs och kurera bihålorna så jag orkar med tisdagseftermiddagen med RGRM-gänget.

Insatsen idag blev tre vändor med mjölkkärran med blommorna från lillstugan som stått på vinterförvaring. Städa där ute får jag göra en annan gång för det var ungefär vad man orkade med idag. Mamma rensade och klippte ner dem och det mesta verkar ha överlevt. Spörres om de tar sig. Var riktigt fint väder ändå, soldis, +4 och jag hade en talgoxe i toppen på ena tujan som spelade vårtrudelutter så in i hoppsan starkt så jag fick nästan lite vårkänslor mitt i all snuva.

Fixat bokföringen för januari så nu är den klar. Skönt.

Var inne och kollade läget på vårt ärende på ARN då det tidigare stod 5/2 men det var framflyttat till den 13/2 på begäran av försäkringsbolaget som har hög arbetsbelastning. Bollen ligger hos dem att förklara sig mot ARN – så jäkla gôtt att de fick bollen. Spörres om någon masar sig hit. Får inte ARN något svar går de på det vi har skrivit. Skönt som sagt att de fick lite press på sig. Det retar mig multum men jag kan inget göra något så jag f-ö-r-s-ö-k-e-r att inte engagera mig innan vi får klara besked. Svårt men ja… tillit och tålamod eller vad det nu heter…

Tokregnar ute men jag tog mig ut med sopkärlet då det är tömning i morgon. Skönt att fått ner flaggstångsgranen i någorlunda ordning och den ligger nu på altanen, får komma in i morgon och torka innan jag placerar den på något bra ställe som jag kommer ihåg. Bäst att skriva upp här på bloggen vart den ligger så jag kan söka ha ha.

Fläckvis smak och lukt, störigt är det, men man får gilla läget och låta det läka ut och medicinera så gott det går. Sovit ovanligt bra, so far ingen hosta, håller tummen att det håller i sig.

Konstaterade att DPlay är bra nu när de bråkar om TV-kanalerna så vi fick se Sofias änglar (snörvel och mer tätt i snoken…) och Arga Snickaren V.I.P med Moreus så nu är vi ikapp.

Kurering pågår och det finns hopp om livet för både mor och mig. Snôrbôbbler är vi båda två. Svejs!

 
6 kommentarer

Publicerat av på 7 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

6 svar till “Kastar in handduken

  1. Znogge

    8 februari, 2016 at 07:54

    Bra att ni gick vidare. Om inte annat så kan försäkringsbolaget få sig en match!

    Kram och krya på bihålorna nu.

     
    • Suttecity

      8 februari, 2016 at 08:48

      Ja man måste få markera en litet klutt i alla fall, så får vi se vart allt landar. Men det blir i alla fall två nya offerter på gårdsförsäkring och den som kommer hit och värderar kommer få en massa frågor och ifrågasättande så att vi inte behöver betalar för mer än vad vi har möjlighet att få ut skälig ersättning för. Förhoppningsvis skall man ju slippa att få ut försäkringspengar och att inget går trasigt men ja… visa av erfarenhet…

      Ja det känns att jag gjorde ett klokt val att stanna hemma en dag till och kurera mig.

      Ha en fin start på veckan!
      Kram

       
  2. Jag

    8 februari, 2016 at 11:53

    Krya på dig!
    Kram

     
    • Suttecity

      8 februari, 2016 at 16:01

      Tack för omtanken. Kram

       
  3. HEMIMAMMA

    8 februari, 2016 at 15:11

    Krya på dig.

    Hemikram

     
    • Suttecity

      8 februari, 2016 at 16:01

      Tack för omtanken! Kram

       

Kommentera

 
