RSS

Sleten

09 Feb

efter jobbdagen är man men det gick att genomföra. RGRM-gruppen bestod idag enbart av herravdelningen och vi jobbade på så gott vi kunde och testade lite olika kombinationer med dubbla och enkla och även några diagonala övningar. Så nu är det genomfört även om man helst hade velat vara hemma och kurera sig en dag till.

For in en timme senare än vanligt och det har varit en hackig natt vad gäller sömnen. Mamma har åkt på samma fnuva men är några dagar efter mig så hon har sina värsta dagar/nätter nu. Först vaknade jag av att det var varmt som hoppsan, sedan var hon uppe och tassade och gamla timmerhus går det inte att smyga i. Somnade om och vaknade av att skrällklockan ringde.. ställde den på 0700 men när jag tittade på klockradion visade den 0300! Men vad in i …. jahapp, hjälpte inte att att byta batteriet. Det är något vajsing med visarna så det hakar upp sig. Tröttsamt… sedan var mams uppe och tassade igen och så var det dags att gå upp så lite tjött var man.  Fniss… man ska ju inte skratta men ni skulle höra moderskapet här, hon har nysanfall som låter så roligt så jag kan inte låta bli att skratta åt henne 🙂 Hon överlevde årsmötet med PRO idag och det har strulat big time med det mesta och vi har försökt lösa detta och så blev det sjukdom så det blev inte av alls med bildspelet. Typiskt. Men nu är den nye ordf vald så det skall bli roligt att se vad han kan bidra med och hur öppen han är för idéer. Välbesökt möte och det har ökat i antal deltagare sedan jag tipsade dem om att börja göra SMS-utskick. De flesta har ju mobiler även om det inte har datorer. Vi skall ha SMS-kurs också framöver 🙂 Många vet inte hur de tittar på meddelanden eller hur deras ringsignaler låter. Lovat att helpa till. Instruera och vara vuxenpedagog gillar jag skarpt.

Nye elevassistenten var på plats idag och det skall bli så skönt att lämna över en hel del på honom och han gör ju att jag kan sitta hemma och jobba lite mer. Gillas. Lite administrativa knutar löstes idag så nu kan jag andas ut där också så det löper på som det skall. Blir nog som jag vill framöver – har en vision – återstår att se om det går min väg.

Nu får det bli TV-häng resten av kvällen

 
1 kommentar

Publicerat av på 9 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Sleten

  1. Znogge

    10 februari, 2016 at 19:38

    Själv höll jag på att försova mig när jag äntligen lyckades somna halvsittande i sängen. Suck. Tur som sagt att helgen närmar sig men morgondagen behöver jag ro iland…

    Krya på dig!

     

Kommentera

 
