RSS

Det spirar!!!

12 Feb

Fasen vad jag längtar… men nu börjar det spira så smått i det krukor vi tagit in!

Ser väl inte så skojsigt ut kan tyckas, men även om vi klippt tillbaka dem ordentligt så börjar det komma bladknölar
pelargon
Stora Fucciorna såg det illa ut för men banne mig, de kommer tebax!
Fuccia

Men gladast blev jag att årets experiment har överlevt – än så länge i alla fall 🙂 Den japanska lönnen. Kostade sina kronor men jag bara älskar de skira bladen och nu börjar de komma fram igen!
Lonn
Så även om snön yr ute så väljer jag att tänka vårtankar.

 
12 kommentarer

Publicerat av på 12 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

12 svar till “Det spirar!!!

  1. Josef Boberg

    12 februari, 2016 at 18:54

    Efter vinter kommer alltid en ny vår !

     
    • Suttecity

      12 februari, 2016 at 18:55

      Det är allt tur det!! Som trädgårdsnörd känner man sig lite instängd så här års.. men snart så! 🙂 Önskar trevlig helg!

       
      • Josef Boberg

        12 februari, 2016 at 20:52

        Tack – och detsamma till Dig ! 🙄

         
  2. Jag

    12 februari, 2016 at 20:07

    Underbart! Men jag lever fortfarande i vintern.

     
    • Suttecity

      12 februari, 2016 at 20:16

      Jo men hoppet finns! ☺

       
  3. Tant Otto

    12 februari, 2016 at 22:07

    Åh härligt att det redan spirar!

     
  4. kao

    13 februari, 2016 at 00:44

    Oj vilket spirande liv! Och guuuud vad jag saknar min balkong när jag ser dina underbara bilder.
    Kao

     
    • Suttecity

      13 februari, 2016 at 10:04

      Hade en lägenhet utan balkong i 10 år så då var sommarstugan bara ett måste – men man klarar sig… även om detta med trädgård nog är det härligaste som finns! Här är allt vitt igen, men fåglarna vårkvittrar. Ha de gott!

       
  5. Znogge

    13 februari, 2016 at 18:34

    Så det är nu man ska ta in dem! Har några stackars plantor i förrådet som väl bör flyttas då… Lycka till med blomstren!

    Kram

     
    • Suttecity

      13 februari, 2016 at 18:51

      Du med och var lite tuff med sekatören så blir de buskiga och fina 🙂
      Kram

       
  6. bibbipson

    22 februari, 2016 at 14:35

    Du är så himla händig med blommorna dina! Själv har jag precis tagit död på en jättefin pelargon som jag hoppades skulle övervintra. 😉

     
    • Suttecity

      22 februari, 2016 at 18:48

      Inte alla pelargoner som överlevde för oss heller så det är ett litet lotteri.

       

Kommentera

 
