RSS

Banne mig, det blev fredag även denna veckan!

19 Feb

Som jag har längtat. Trodde aldrig denna Beirutvecka skulle ta slut. Vad jag kan se tebax på bloggen var det exakt samma sak samma vecka förra året…. men nu så tar vi helg. Jobbet har varit extremt rotigt och röjigt med folk överallt och det brukar vara tomt skrivbord på torsdagen när jag går hem men det kunde man glömma igår. Hade min dator med när jag var iväg och hade infoträffen på AF. I vanliga fall har jag egen bil och åker hem direkt. Nu hade jag kollegan med och hon körde firmabilen och vi for tillbaka till jobbet. Om jag kom på att laptopen var kvar på jobbet när jag var halvvägs hem. Jo men visst… suck. Tog fram min gamla W7-laptop jag hade innan denna.. men hjälp mig väl… såååååå lååååångsaaaaam… höll på att få lätt psykbryt… hade ju grejer att göra till jobbet men jag kom inte åt VPN-tunneln.. RegC hjälpte mig med en mall via mailen så jag fick iväg schema-filen för veckan som kommer. Fick göra den på mammas dator för den gamle ville inte alls.

Vi började 30 min tidigare idag med Zumban då vi var tvugna att vara ute ur lokalen till kl 11 och det blev lite åkande då jag fick svänga in på jobbet och hämta datorn innan vi hämtade Aila. Min kropp är inte gjord för morgonträning… men nu är det gjort, svettig som hoppsan blev jag redan på uppvärmningen så det blev ett genomdränkt pannband denna fredag. När vi var klara så for vi till Biggans lägenhet och hämtade breven som låg innanför dörren. Avloppet i duschen hade blivit torrt… urk och blääää vad det luktade men jag fyllde på vatten så det håller sig. Sedan for vi till stora Coop på vägen hem och handlade. Då var mitt blodsocker nere i hälsenorna ungefär så vi köpte med lite att stoppa i magen på vägen hem. In på Preem och Coop i Storbyn för att hämta paket och sedan hem och konka ut alla saker vi handlat och träningsgrejer. Luften har gått ur oss lite här. Kan nog somna sittandes rätt upp och ner. Snön vräkte på ett tag men nu är det bara dimmigt.

Syrran skall köra Smulan till pojkvännen och träffa hans mamma för första gången idag. Spännande 🙂 Lilla E och Jan kommer hit och käkar kvällsmat så vi får sällskap här ikväll.

Nu skall jag försöka släpa mig till physiorullen och sträcka ut ryggen. Skall passa på att värma ögonen när jag ändå ligger där. Kombo 🙂

Hoppa vi får en lugn helg gott folk!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 19 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Banne mig, det blev fredag även denna veckan!

  1. Znogge

    19 februari, 2016 at 21:45

    Det hoppas vi verkligen att vi får!

    Ha det gott och njut av helgen 😀

     

Kommentera

 
