RSS

Windows 10

28 Feb

är nu installerat både på min och mammas laptop. Vi hade W8.1 på båda och mammas hoppade igång på en gång och oj så snabb den blev mot innan. Min däremot var lite mer trögflirtad. Först var alla skrivare väck. Men vad i… mojjade med hemgrupp och försökte installera min gamla färglaser men den reagerade inte ens på USBn… dret… morr, mummel och mutter. Men efter mycket fix och trix och ominstallation och ominstallation igen så – jädrar i havet – skrev pappas gamla W7:a ut på färgskrivaren som den är direktkopplad till! Den slutade med det när vi satte in mammas dator när hon fick den och det var nog något i W8-drivrutinen som krånglade. Min hittar färglasern via hemgruppen men inte med direkttråd och mammas laptop är tvärs om. Orka liksom… men den fungerar i alla fall så det får bli så här så får den hänga i ett tag till innan jag köper en ny. Lite nytt är det ju men mer så att W7-funktioner är tillbaka. Dock har vissa filer försvunnit, bl a mina RGRM-scheman så jag får fixa om och koppla musik till de som ligger i de andra mapparna.

Gudsonen och hans mor for hemåt efter sena eftermiddagsfikat. Varit mysigt att ha dem här.

På förmiddagen var jag ut till lillstugan och sopade upp alla torra blad och blommor från fucciorna-  blev en rejäl hög som lade på komposten bakom logen. Tog bort extraskivan och dammsög av golvet och bänken. Kletig som busen då det var duktigt med bladlöss på fucciorna så det fick bli ett par omgångar med avtorkning. Lägger inte ner mer jobb på golvet då det lär bli mer spring där om/när vi får ordning på den biten med badrummet och mögelgolvet. Lade på duken och ställde ut lite piff på matbordet och ställde i ordning på bänken, tömde diskstället och sedan ihop med extrasängen och lade madrassen på övriga i alkoven. Hade musik på för att få lite happy feelings men det gick så där. Blir bara ledsen när jag är där ute och jag hade gråten i halsen när jag låste och gick ut därifrån. Känner mig lite snuvad på mina grejer på något sätt. Bott där i 10 år så det är ju inrett med mitt liksom. Men men, vi har nu skickat motsvar till ARN på Länsförsäkringsjuristens snorkiga svar. 9 mars var sista dag för detta. Hoppas att det blir utlåtande och klart innan mars är över. Så kan vi rätta oss efter vad som blir sedan.

I morgon bitti  skall jag till tandhygienisten – spännande att se om hålen hållit sig på avstånd under de här åren det inte varit något besök. Bävar för petande på tandhalsarna… men kan vara bra att få lite starkare medel än vanliga ”gula” lacket. Kommer sitta hemma och jobba med det som jag kan göra – om det inte blir skit och panik då. Men jag känner jag jag vill vara på avstånd en dag med nya regin.  Möte med nya styrelsen i bygdegården på kvällen också så den dagen lär gå den med. Men nu lite TV.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 februari, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
