RSS

Sommarlängtan

05 Mar

Satte första omgången med tagetes idag och även de gula små tomaterna vi tog frö från i fjol. Letade i gamla album eft andra bilder och hittade dessa från 2003 när jag breddade rabatten till den modell det är idag – kan ju säga att tujorna har växt på sig – rejält 🙂 De tar mycket näring men jag har kommit på hur avyttra ytliga rötterna så i år – banne mig.

Första bilden från min födelsedag 31/5 då jag uppenbarligen roade mig med kroppsarbete och var i min älskade trädgård. Och den andra från augusti. Tagetesen sådde jag på plats – har ju fört krig mot vinbärssnäckorna några år men nu jädrans skall jag försöka i år igen och hoppas de struntar i att dammsuga mina plantor och lämna stolken kvar… Wish me luck 🙂 Finns ingen idé att förså dem om man skall ha dem i rabatten. Så dem på plats när det blir nog varmt i backen, blir som små häckar. De jag försår nu är till urnor och lådor.

2003-Anläggning-rabatt-maj2003-anläggning-rabatt-augusti

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
