RSS

I morgon vid denna tiden är det över

07 Mar

tänkte jag igår… tandläkarbesök kl 15 och ja det är inte favoritsysselsättningen. Har en jävlig borttagning av en visdomstand som spöka till det i känslorna.

Med facit i hand sitter jag här nu med en jävlig öm mun och provisorisk lagning samt ondare än när jag gick dit… 15 stick med tre olika bedövningsmetoder.. jag höll fan i mig på att bryta ihop kan jag säga. Även om vi hade trevligt samtal mellan bedövningarna så ja… var nog en försvarsmekanism men han skrattade gott. Men då jag är så spänd så tog det inte nerven som var avsedd. Han provborrade tre gånger men jag höll på att dra till honom så han gav sig. Ingen bedövning what so ever där, men övriga käften var helt domnad. Ha stort hål i tandhalsen är inte att rekommendera. Han kan inte förstå hur jag kan ha fått ett så stort hål där då inga andra tänder är angripna. Ont gör det, borde gjort ondare innan – han begrep inte hur jag orkat gå med det. Men det är ju bara när det kommit kallt på som det dragit till. Nu är det inte najs kan jag säga.

tand Nu var det väl inte så här illa men fan man är utsatt. Nytt försök på måndag och jag hoppas provisoriska lagningen håller. Får äta panodil/ipren med jämna mellanrum innan jag skall dit så får vi se om systemet blir lite mer avslappnat samt att jag tål lite mer smärta. En gång till, sedan får det nog bli ett gladpiller eller sova som gäller. Det sitter på tandhalsen och är ett djupt hål som ligger precis vid nerven. Märker han att det är för djupt måste vi ta beslut om rotfyllning (5000 kr) eller peta ut den. Sitter längst in så det blir inget hål som syns när man skrattar så det är nog borttagning som gäller för min del. De petar loss dem så effektivt men det var smala rötter sa han så det blir inte helt lätt sa han. Eh… skjut mig… den sitter intill den gamla visdomstanden och då den låg ner och puttade på de andra tänderna kan det hända att den har stökat när den växt till sig. Vi får se. Lagom sugen kan jag säga.

Det är väl vad man hunnit med. Körde fulla rullen på jobbet innan och det är inandning och sedan kör man. Inte nyttigt men ja, ett par veckor till, sedan skall det lugna sig rejält.

Snöelände i morse igen. Vill ha vår nu!

Hoppas att ni har haft en mindre smärtsam dag på ert håll i livet.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 7 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “I morgon vid denna tiden är det över

  1. kyrkis

    7 mars, 2016 at 23:28

    Det där låter inte kul. Tänderna är så känsliga. Jag ska också till tandläkaren om en vecka. Jag brukar inte ha problem. Men nu känner jag ju att jag inte orkat sköta tänderna så bra som jag gjort förr. Får se hur det går.

    Har du prövat is mot smärtan?

     
    • Suttecity

      7 mars, 2016 at 23:33

      Just nu är det värktabletter så får vi se sedan. Han bökade bra m nålarna runt tanden så det är det som är mest akut. Hoppas det går att sova.

       
  2. bibbipson

    8 mars, 2016 at 02:29

    Åh fy! Nej tandläkare är inte snälla! Mig får dom bedöva innan dom ens rör tänderna! 😉

     
  3. Jag

    8 mars, 2016 at 10:26

    Ush då! Inte roligt med så många stick och utan effekt till på köpet. Låter som en klok idé att ta bort den. Hoppas att allt funkar på måndag.

     

Kommentera

 
