RSS

Överlever gör man ju

14 Mar

men ärligt…. snacka om att skaka som ett asplöv..

Pillrade i mig enl ordination men tjosan så krokig men blev i skallen. Som tur är har man ju mamsen nära till hands så hon körde ner mig och var med in. Det var darrigt att gå in där kan jag säga. Bad om emlasalva och det fick jag och så var det dags. Tryckte som en galning med tumnaglarna på långfingrets fingertopp då jag hörde i veckan att det verkar som betablockerare om man är nervös. Gjorde ont om inte annat så man riktade smärtan dit. Han var tuffare med bedövningen då jag hade salvan och denna gången gick det bra. Ja tandhalsen går ju inte att bedöva fullt ut så jag tjoade lite ett par gånger men det var inte till nämnelsevis lika läbbigt som förra gången vad gäller smärta. Skakade och försökte slappna av och ha var väldans psykologisk och räknade hur länge han skulle borra osv för det blev lite to much ett tag och då det jobbas längst in så blev väl mungipan någon decimeter längre 🙂 De vill ju försöka att laga då det är motsatt tuggyta kvar i överkäken. Frågade och hur oddsen var för att det skulle funka. 80% sa han, annars är det plocka bort eller rotfyllning. Så vi provar nu så får vi se. Måste tänka positivt sa han flera gånger. Sedan när det stelnat så skulle han slipa och fixa och muttrade lite att han inte lyckades som han ville längst bak. Då sa jag – tänk positivt – och han måste vara lättroad för han skrattade gott. 40 min senare var jag på väg ut. Blev under 800 kr sa ha – rea sa jag 🙂 Så det kostade bara 50 kr mer än tandhygienisten. Å andra sidan så känns det inte bortkastat om utifall att man måste ta bort f*nskapet till slut. Det var darriga knän efteråt och jag fick sitta en stund. Har ju haft en förmåga att hålla på att tuppa av när jag varit där. Nu knaprar jag värktabletter och det känns i alla tandhalsar på den sidan tror jag. Bökats runt ordentligt så det är inte så konstigt. Håller tummarna att det fungerar så jag slipper se dig något mer sa jag till honom och bad honom ta det på rätt sätt 🙂

In en sväng på Coop då jag skulle hämta ut mina skor som kommit från Footway och sedan upp till Chrillan i Acksjön… men hjälp mig väl… vilken väg! Tjällossning och snöslir så det var jämt skägg att vi tog oss dit och hem. Fårrden är inte mycket att komma med i vinterväglag. Vi tog en liten försenad födelsedagsfika och lite fix till dukningen på PRO’s påskbord på lördag innan vi for hemåt.

Skulle ju vara hemma och ta det lugnt inför tandläkarbesöket men hej hopp, från det att jag kom ner vid 8-snåret och tills vi for vid 12 och 1 ½ h nu när vi kom hem har det gått för runt med mobil och datafix samt lite allmän ”brandsläckning” då det var kursstarter. Men nu får det vara bra för idag.

Mamma har lyckats få ihop protokollet från gårdagens möte så hon känner sig väldigt nöjd 🙂

En intensiv måndag har det varit och jag tror jag kommer sova tämligen gott inatt, om jag får vara smärtfri men det finns ju starka doningar som tur är. Hoppas att ni har haft en bra måndag på ert håll och jag avslutar med ett litet gladpiller som jag såg på fejjan idag, den ligger officiell så ni bör kunna titta på klippet utan facebook. Säger bara ”You go girl”! Underbar latina! https://www.facebook.com/bill.rojasii/videos/579126295571568/

Svejs!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 14 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Överlever gör man ju

  1. Znogge

    14 mars, 2016 at 19:26

    Usch så jobbigt! Hoppas verkligen det går vägen så att du slipper mer obehag av tanduslingen. Kram ❤

     
    • Suttecity

      14 mars, 2016 at 20:08

      Ja det är isigt och ont här och det är väl inte konstigt med den behandlingen och borra på tandhalsen under tandköttskanten. Knaprar värktabletter så hoppas jag det går att sova skapligt OCH att det nu fungerar. Inte sugen på återbesök.. Kram

       
  2. Jag

    15 mars, 2016 at 00:04

    Du klarade det, toppen!
    Kram

     
  3. Gunvor Persson

    15 mars, 2016 at 16:11

    Huga….

     

Kommentera

 
