RSS

Bra läkkött

15 Mar

har jag vad det verkar. Drog till med en starkare smärttablett igår kväll och räknade att om jag vaknar och har ont vid 3-4 tiden så kan jag pillra på med panodil. Men swosh så sov jag hela natten, vaknar på småtimmar som vanligt numera men hade inte ont alls och det kändes inget innan jag började pilla i mig frukosten och då var det tandköttet som är lite tilltuffsat så det har verkligen stillat sig. Nu kan jag ju inte påstå att jag tuggar värst mycket på vänstersidan utan håller mig till höger, men det funkar. Isar när det kommer kallt på men tandhalsen är ju redigt retad efter borrningen och allt krafsande och fixande så ömt är det – konstigt vore väl annars. Men jag räknade faktiskt med att ha lika ont idag men jag har varit helt tablettfri och får låta bli att pilla med tungan – lite svårt men när det gjort redigt ont en gång så tänker man sig för 🙂

Fick ta till brösttonerna igen idag, orkar inte dalta längre utan tar det rätt upp och ner när man får attityd mot sig som får åtminstone mig lite lätt galen. Gav resultat i alla fall.

Önskar verkligen att det vore påskhelg så de här kommande två veckorna vore över och arbetslivet blir lite mer stillsamt. Men men. En dag i taget så blir det nog bra.

Kl 15 var jag till Maria Optik och hon hjälpte mig få till ett par hjälpligt fungerande glas då det är som det är med synen och det kommer aldrig bli perfekt men när hon fixat och jag fick en tidning att kolla på så var det så stor skillnad så det kan ni inte tro. Bokstäverna var inte dubbla längre. Sedan sa hon att om du jobbar mycket vid datorn och tar terminalglas så blir det så här – satte på nya glas – men jösses! Nästan perfekt syn ju! Behövde inte kisa 🙂 Så var det detta med bågar. Hade sett ett par svarta med röd innersida och dekor på skalmarna och de satt bra men det var mycket glasögon so to speak. Hade gärna tagit dem i en eller två modeller mindre, vilket tyvärr inte fanns. Sedan fick jag ett par med svart och grönt på – fräna men jag tror jag tröttnar. Sedan, smäck – där satt de. Svarta med lite rött på sidan och så är de bara bågade på ovansidan. Satt som gjutna och kors i taket 950 kr! Brukar alltid hitta de för 2-3000 i vanliga fall. Tog alla tre med hem men hade bestämt mig redan egentligen. Har mina röda gamla terminalbågar från Försvarsmakten som jag tänkte återanvända och sätta som terminalglas. Skillnad på bekvämligheten kan jag säga – det har gått framåt sedan 2006 🙂 men de går säkert att böja till skalmarna på, de skall ju inte användas jämt heller. Så jag känner tillförsikt att jag kommer kunna börja läsa böcker igen och börja med färgläggningen av mindfullnesteckningarna jag fick i julklapp. Har inte gått för det bara flyter ihop.

Så här ser de ut
Skärmklipp

+14 grader idag och helt löööövly kan jag säga. Klurade på det här hur vi upplever värme/kyla med samma temperatur. +14 på våren – underbart skönt och varmt. +14 på sommaren – kallt och burrigt. 20 grader i bilen på vintern, varmt och skönt. 20 grader i bilen på sommaren, svalt, nästan burrigt. Sån’t kan man filosofera om när man sitter i bilen på vägen hem.

 

 

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
