RSS

Vårtröttheten

16 Mar

kom och drog till mig med en rak höger när jag for hem. Allt på en gång, ingen panik.. hej livet efter påsk. Jobb hej och hå och så hemåt. Hämtade ut paket från D7 då jag köpt två krukor och en ljusboll. Lite suddig bild men ni får nog ett hum. Kassen hade ett litet hål på sidan men det gör inget för jag vill ha den ute och plantera i den så den är dränerad och klar 🙂 Tyckte de var så söta så jag kunde inte låta bli.
Skärmklipp1
Första gången vi äter kvällsmat i kuvösen sedan julafton. Riktigt gott även om det är lite kalt därute så här års innan alla pelargoner och övrigt piff kommer på plats. Men några veckor till så kommer vårvärmen på riktigt. Blir väl några kyliga veckor men det få vi stå ut med.

Ringde märkesverkstaden idag men de lämnar inte ut elscheman, hemliga grejer. Pratade med en på verkstan och han sa att det lät som att rattenheten håller på att ge sig så jag skall in och får en felsökning till att börja med. På vägen hem var jag in och hämtade paketet på verkstan så var det min favvomekare som hade hand om butiken och jag sa att jag ringt dem på Pugart och berättade vad de sagt – han har ju inte så mycket över för dem 🙂 När jag skulle gå sa han – ta nu inte och kosta på för mycket. Man kan dra en kabel och sätta på en tryckknapp så häpp fungerar tutan 🙂 Så vi får väl se vilken variant det blir. Bara den går igenom besiktningen är jag nöjd.

Nu kom det en hårboll här och vill bli kelad. Han ger sig inte så jag får väl ta och ägna mig åt honom en stund. Svejs.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 16 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
